Byly to právě Octavie WRC, které umožnily týmu Škoda Motorsport vstoupit poprvé v historii značky do čela podniku seriálu mistrovství světa a právě tyto vozy stály i za historicky prvním umístěním na stupních vítězů světové rallye.
Příspěvek Octavií WRC do bohaté pokladnice dědictví týmu Škoda Motorsport, stejně jako jejich podíl na tvorbě image společnosti Škoda Auto, je nepřehlédnutelný. V každé sezóně bylo co slavit. Vítězství v rychlostních zkouškách, umístění na stupních vítězů a řada důkazů spolehlivosti, toto vše podpořilo solidní prestiž týmu Škoda Motorsport na kolbištích světového šampionátu.
Byly to právě Octavie WRC, které umožnily týmu Škoda Motorsport vstoupit poprvé v historii značky do čela podniku seriálu mistrovství světa a právě tyto vozy stály i za historicky prvním umístěním na stupních vítězů světové rallye. Škoda Octavia WRC má na kontě dvě vítězství v jednotlivých rychlostních zkouškách: na náročné Safari Rallye a také na Katalánské rallye, která se jede na ultrarychlém asfaltu. Auriolův třetí nejrychlejší čas na Kypru celou éru zarámoval.
Když tým Škoda Motorsport opustil svou tradiční strategii soutěžních vozů nižších kubatur, které aspirovaly pouze na vítězství ve své třídě, u Octavie, bylo všem jasné, že půjde o dlouhodobý projekt, jehož cílem je dostat společnost Škoda Auto do samého srdce světového šampionátu. Škoda Octavia nebyla vzhledem ke své robustnosti tím nejlepším základem pro stavbu ideálního vozu, avšak v době svého vzniku to byl jediný typ z modelové řady Škoda, který splňoval minimální délku požadovanou specifikacemi třídy WRC. Ani tento startovní handicap neubral nic na faktu, že se Octavie WRC staly dalším ze silných vozů z dílen konstruktérů mladoboleslavského týmu Škoda Motorsport.
Tovární tým Škoda Motorsport se zapojil do podniků mistrovství světa již v roce 1973, ale až rok 2002 byl překvapivě prvním šampionátem, kdy se tým zúčastnil celého čtrnáctidílného seriálu. Byl to význačný okamžik v dějinách značky, protože právě v tom roce oslavila společnost Škoda Auto sté výročí svého vstupu do víru automobilového sportu. I přes nároky kladené na vozy i jejich posádky širokou škálou povrchů mistrovských tratí po celém světě dokázal tým Škoda Motorsport dovést vždy alespoň jeden vůz značky Škoda do cíle. Do paměti příznivců rallye i do kroniky týmu se nesmazatelně zapsala Argentinská rallye v roce 2002, kde všechny tři vozy obsadily pozice v elitní desítce.
Napsat komentář