O tom, že ALCAR nabízí litá kola i pro zimní použití, jsme psali celkem nedávno. Nyní se podíváme na tajemství jejich ochrany proti soli.
Špičkový inovativní lak SR3 zajišťuje, že kola vypadají stále dobře i po letech a mnoha tisících kilometrech provozu. Hliník sice nekoroduje jako ocel, ale oxidace brzy způsobuje neatraktivní šedý povlak na jeho povrchu. Lak SR3 zlepšuje přirozenou odolnost hliníku vůči soli, malým škrábancům a dalšímu namáhání během provozu na silnicích.
Zkratka znamená “Salt Resistant – soli odolný“ a číslo odkazuje na tři vrstvy laku – základní lak, barevný lak a svrchní lak. Základní lak je vždy ultra tvrdý práškový lak v černé nebo světle šedé barvě nanášený elektrostaticky a poté vypalovaný při teplotě 210°C po dobu 45 minut. Barevný lak se aplikuje v tekutém stavu a stabilizuje se dalších 40 minut při 180°C. Jako první linie ochrany před nástrahami venkovního prostředí je pak svrchní bezbarvá vrstva laku.
Jak působí lak na kola?
Jak dobře jsou kola díky laku SR3 chráněna je potvrzeno například během testu se solným postřikem a také během testů odolnosti vůči korozi, které jsou u všech laků prováděny nezávislou, externí laboratoří dle homologace ECE-R124. Test znamená pro kola 300 hodin pekla ve společnosti štěrku, soli, octové kyseliny a chloridu měďnatého.
Testování přilnavosti laku k povrchu kola se následně provádí testem s naříznutím laku. Povrch je naříznut šesti rovnoběžnými řezy, které protíná v pravém úhlu dalších šest řezů. Následně je povrch kartáčován kartáčkem, přičemž nesmí dojít k odlupování laku. Pro zajištění toho, že všechna kola ze série splňují vysoké standardy laku SR3 je každé kolo vizuálně kontrolováno a je měřena tloušťka jednotlivých vrstev laku. Tak vznikají kola odolná vůči soli…
Napsat komentář