OctaviaClub.cz
  • Úvod
  • Historie
  • Členství
  • Návody
    • Dílenská příručka
    • Schéma pojistek
  • Fórum
    • Octavia I
    • Octavia II
    • Octavia III
    • Octavia IV.
    • Technická témata
    • Dopravní info
      • Planespotting
      • Přímý přenos Letiště Praha
      • Flightradar24.com
OC.cz » Technická kontrola auta

Technická kontrola auta

Technická kontrola auta (STK) je pro mě osobně nepříjemnou povinností při vlastnění vozu. Jaká je cena technické kontroly? U nového vozu je třeba jít na první kontrolu po 4 letech a následně každé 2 roky. Interval je tedy relativně dlouhý a tak se celý proces návštěvy stanice STK dá přežít. Jak se na technickou připravit, jak probíhá a kolik stojí?

Cena technické kontroly • Průběh • Co se kontroluje • Zkušenost

Příprava vozu na technickou kontrolu

Některé servisy nabízí službu servisu ve spojení s technickou kontrolou. Odevzdáte auta a dodají Vám ho zpět včetně hotové technické kontroly. Na první pohled lákavá služba je ovšem obvykle adekvátně zpoplatněna. Osobně si celý proces raději projdu a dozvím se tak více o svém autě. Pro přípravu vozů na technickou je nutné vědět co se vlastně kontroluje.

Seznam je rozsáhlý nicméně vždy dost záleží na konkrétním technikovi, který kontrolu provádí. Vždy před prohlídkou si sundejte poklice na kolech! Pracovníci na to bývají citliví a několikrát mi vyhrožovali vyhozením (ano, i za takovouto kravinu).

  • evidenční kontrola auta: cena a platnost
  • kód barvy auta podle VIN čísla
  • cena a průběh měření emisí
  • převodník a tabulka rozměrů pneumatik
  • kolik stojí a jaká je cena technické kontroly auta detailně (STK)
  • převozní značky

Kolik stojí technická kontrola (Cena)

Samotná technická prohlídka se pohybuje mezi 900 Kč až 1.100 Kč. Měla by to být tedy částka kolem 1.000 Kč. Pozor! Někde lze platit pouze v hotovosti. Spolu s technickou kontrolou je však nutné podstoupit měření emisí, které stojí kolem 750 Kč u benzinového motoru a 1.000 Kč u dieselového motoru.

  • Jak vypadá ceník služeb STK?
  • PS: zajímavou slevu mají někde držitelé ZTP – ti platí na emisích 400 Kč u benzínu a 500 Kč u dieselu

Průběh technické kontroly

Já jsem se na několika technických stanicích setkal s totožným průběhem:

  • Telefonické objednání termínu (cca 7-20 dní předem) – předem chtějí znát zda jde o diesel či benzín, typ vozu
  • Po příjezdu jdu rovnou na měření emisí (samostatný článek o průběhu měření emisí) – na místě zaplatím a jdu s velkým TP na příjem
  • Na příjmu zaplatím samotnou technickou kontrolu a jdu počkat do svého auta na vyvolání
  • Technik si na příjmu vezme můj velký TP a pak si mě u auta zavolá
  • Najedu na stojánku, kterou mi řekne a již postupuji dle jeho pokynů
  • Poté jdu opět na příjem, kde vyčkám až mi do velkého TP zapíšou razítko s datem kontroly a vydají mi to
  • Hotovo obvykle za jednu a půl hodiny kompletně a jedu domů

Co se má (může) kontrolovat v roce 2025

  • Povinná výbava vozu – lékárna a výstražný trojúhelník (žárovičky již ne!)
  • Motor auta – úniky provozních kapalin, homologace, hlučnost
  • Podvozek – především jeho korozní stav
  • Kola a pneumatiky – musí odpovídat zápisu ve velkém TP, nesmí být příliš sjeté
  • Světla – možnosti seřízení, správné svícení, homologace, blinkry
  • Výhled řidiče – homologace skel a zrcátek, ztmavení
  • Řízení – geometrie, vůle
  • Brzdy – účinky brzd, vedení brzd včetně ruční brzdy
  • Identifikace auta – kontrola RZ, číslo VIN, ujeté kilometry

Má osobní zkušenost s technickou

Pokud máte jako já rádi pevná striktní pravidla stejná pro všechny bez rozdílu, bude pro Vás návštěva STK dost možná nepříjemným návratem o 40 let zpět. Neblahá zkušenost s vymáháním úplatku na STK Motol, kde po mě technik chtěl peníze za štempl u špatných kol na voze, která nejsou ve velkém TP jsou pouze špičkou ledovce. Především laxní chování zaměstnanců, kteří mají nad řidiči obrovskou moc je často zneužíváno. Vždy nicméně záleží na konkrétní stanici STK a na konkrétním pracovníkovi. Na internetu najdete stovky neuvěřitelných recenzí.

Stanici, kterou jsem navštívil v poslední době a kterou mohu naprosto upřímně doporučit je STK Diskard v Řeporyjích. Jde o zcela novou stanici (přestěhována z Jeremiášové), kde jsem se právě dnes setkal s výborným chováním technika na měření emisí, technika při technické kontrole i pracovnic na příjmu. Celý proces byl za hodinku hotový a ve velmi přátelském duchu. Doporučuji!

Pokud máte osobní zkušenosti s technickou kontrolou auta – pozitivní či negativní – neváhejte zanechat své osobní hodnocení v komentářích pod článkem. Pomůžete tím dalším čtenářům. Děkuji.

 

Dotazy o STK

Jaká je cena technické kontroly (STK) 2025?

Kolik stojí STK čtěte zde. Technická kontrola (prohlídka) obvykle stojí kolem 1.200 Kč. Vždy si ovšem musíte připočítat také cenu za měření emisí – ty stojí obvykle kolem 700 Kč za benzínové vozy a 950 Kč za dieselové motory. Celková cena technické se v roce 2025 pohybuje kolem 2.000 Kč.

Jaká je platnost technické kontroly vozu?

Cena technické kontroly 2025 viz zde. Platnost technické kontroly je u zcela nových vozů 4 roky. Kromě toho vždy platí, že technická kontrola i emisní měření je platné po dobu 2 let přesně. Konec platnosti technické prohlídky je přesně v den, který je napsaný ve velkém technickém průkazu (nikoliv tedy ke konci měsíce uvedeném na červené nálepce na SPZ)!

Co když mám technickou kontrolu po termínu (propadlou)?

V případě, že jezdíte s vozem bez platné technické prohlídky hrozí vám bloková pokuta až deset tisíc Kč, 5 trestných bodů do karty řidiče a v nejhorším případě i zákaz řízení na půl roku až rok.

Led 14, 2023Tony

Komentáře: 4
  1. Recenze z FB
    19/11/2019 v 07:22

    Karolína: „Octavia I 1.9 TDI Tour rok 2009, pouze dvě prkotiny. Nájezd 253.000 km. Už dlouho tam prý neviděli tento typ auta v tak dobrém stavu. Hodnoty emisí perfektní, jsme lehce nad spodní hranicí. Příprava na STK neproběhla žádná.“

    Standa: „Ahoj, Octavia 1 1.9 TDI, 66 kw, r.v. 2002, nájezd 350.000 km příprava na technickou servis, čep řízení víměna, nad kolý plastové, pravé, uhnilý držák výfuku, tož vše za servis, na STK vše bez problémů, do budoucna přichytit volné oplechování okolo výfuku, jinak krásné a v pořádku auto.“

    Miroslav: „Mě neuznali nefunkční tři žárovičky u třetího brzdového světla.“

    Jarda: „Octavia II 2006 1,9TDi 77kW, při měření emisí odešlo turbo, to samozřejmě neprošlo a musel jsem do servisu.“

    OdpověďZrušit
  2. nedamse
    30/06/2020 v 05:36

    Jasně jedničkové oktávky maji nasazene tak tolerantní hodnoty,že technik říkal,že mohou jezdit ještě dalších 20 let a budou v pořádku …i když kouři u nových aut jsou tak přísne,že i s novým autem nemusite projit

    OdpověďZrušit
  3. Tony
    31/10/2021 v 15:31

    Mrkněte také na tabulku s cenami STK (aneb Kolik stojí STK a emise?)

    OdpověďZrušit
  4. Milan
    18/09/2023 v 13:04

    Nejhorší STK je v Českých Budějovicích, čekáte ve frontě a najednou se otevřou vrata a kamarádíček s konce fronty má přednost. Arogantní mechanici, čekají co jim hodíte do kapsy. Nikdy více.

    OdpověďZrušit

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Komunita všech majitelů vozů Škoda Octavia. Již od roku 2003 přinášíme informace pro majitele a fanoušky Octavií na adrese OctaviaClub.cz

  • Škoda Octavia I
  • Škoda Octavia II
  • Škoda Octavia III
  • Škoda Octavia IV
  1. Radek: Elektronická servisní knížka Škoda – erWin
  2. Zdeněk Šik: Lékařské prohlídky řidičů seniorů
  3. Mroslav Kučera: Placené & Neplacené úseky silnic a dálnic: Mapa ČR
  • Aktualizace map
  • Čištění klimatizace
  • Vynulování údržby
  • Čištění EGR ventilu
  • Kontrolky v autě
  • Kupní smlouva na auto
  • Kupní smlouva na motocykl
  • Rozměr pneumatik
2003 – 2024 © OctaviaClub.cz • Komunita milovníků vozů Škoda Octavia / Návody, fórum, recenze