Jak na loketní opěrku u Škoda Octavia I? Podrobný návod jak na montáž a demontáž loketní opěrky najdete níže. Pokud máte s tímto úkonem svou vlastní zkušenost neváhejte prosím napsat své zkušenosti do komentářů pod článkem. Pomůžete tím ostatním majitelům Octavií.
Dostal jsem se k loketní opěrce na Octavii I po faceliftu (šlo o šedou barvu, ale to nevadí, časem ji snad vyměním za černou). Rozhodl jsem se tedy, že ji namontuji. Manuál s postupem jsem našel na internetu a pro jistotu přidávám fotky z reálné montáže a pár připomínek k manuálu.
Manuál k montáži opěrky ke stažení
- 1. část návodu montáže loketní opěrky
- 2. část návodu montáže loketní opěrky
- 3. část návodu montáže loketní opěrky
Začneme tím, že vybereme vzadu popelník a odcvakneme držák flias. Podle manuálu se to má zapáčit šroubovákem nahoře, nedoporučuji to ovšem. Je tam velmi tenký plast a lehce by se Vám zlomil. Já jsem raději zapáčil zespodu a zároveň jsem si pomohl tahem za „dveře“.
Návod na fotografiích
Pohled na držák a malý úložný prostor před začátkem montáže. Na místě, kde nyní vidíte malý úložný prostor bude nová loketní opěrka vycházet.
Pohled ze spodní části na úchyty pro lepší představu. Po odendání.
Nyní musíte povolit dva šroubky na torx 20.
Plastový tunel odendáte směrem dopředu a nahoru přes ruční brzdu. Ruční brzdu Octavie musíte zatáhnout.
Nezapomeňte odpojit zapalovač!
Matici, která z jedné strany drží ruční brzdu je nutné odšroubovat, přijde na toto místo redukční matice.
Redukční matice nastaví šroub tak, aby jsme byli ve stejné výšce jako na druhé straně.
Jelikož jsem neměl originální šroub, tak na zvýšení dvou nožiček jsem uchytil šroubky 8 délka dříku cca 25 mm. Pod každým úchytem bylo dost místa, takže šrouby jsem dal zespodu – pod přední úchyt jsem dal matici s podložkou.
Na oba úchyty jsem dal ještě plochou podložku a následně jsem trojnožku přichytil (ještě bez dotáhnutí). Následně jsem přichytil opěrku na trojnožku tak, aby jsem „vycentroval“ opěrku, trojnožku jsem pevně přitáhl a potom opěrku ještě složil.
Malý úložný prostor, přes který už nyní přechází trojnožka jsem vybral až nyní. Můžete ho nicméně vyndat kdykoliv.
Nyní již můžete tunel nasadit (vepředu i nacvaknout) a jemně přitáhnout šroubky. Tunel následně nastavíme na přibližně stejné místo, jako byl předtím a utáhneme šroubky.
Já jsem mezitím vyzkoušel polohu s nasazenou opěrkou, aby mi seděl plasty, není to nutné, ale když opěrka umožňuje předozadní pohyb nastavení.
Následně nacvakneme zpět popelník a zavřeme to.
Nyní už můžeme nasadit a přichytit loketní opěrku na trojnožku. Opěrku třeba nastavit tak, že plasty pěkně sednou do přelisu v tunelu. Potom ji řádně přitáhneme.
Podle manuálu se má plast ze strany spolujezdce nasadit až po uchycení, já jsem ho ale nahodil před, právě kvůli tomu nastavení. Při opatrném přitahování se nepoškodí ti zoubky, které vyčnívají (a vycentrují plasty proti sobě).
Nyní již jen nacvakneme plast na novou loketní opěrku (vložit dole do přelisu a bez násilí nacvaknout na kloub) a užívám si novou opěrku!
Napsat komentář