Častá závada starších ročníků Octavia 1 – padající ručička na přístrojové desce (budíky). Jak je efektivně, levně a rychle opravit? Podrobný návod zde. Za případné zkušenost v komentářích předem děkuji.
- Cenová náročnost: cca pár korun za cín
- Časová náročnost: cca 1h
- Obtížnost montáže: 7 (1-10)
- Za inspiraci děkuji 8 Knut z německého Octavia fora
Postup opravy
Před montáží odpojíme akumulátor , před šáhnutím na tišťák budíků se uzemníme o – pol baterie nebo kolík v zásuvce 230 V
Tento problém v 80% případů způsobuje přehřívající se, špatně chlazený čip TLE, který je nevhodně osazen a není adekvátně pasivně chlazen (u nových budíků je osazen pasivní chladič), přehříváním se narušují spoje samotného čipu, ale i spoje odporů, které jsou osazeny z druhé strany desky tištěného spoje.
Demontáž panelu přístrojů se liší podle verze palubní desky VLNA/KAPLIČKA
VLNA: v každém z výdechů ventilace ve výplni vlny odšroubujeme dva torxy, další dva jsou v horní části u panelu přístrojů, odjistíme manžetu sloupku řízení (kobereček), který je přichycen na výplni ve spodní části. Vyjměme výplň a odpojíme přerušovač.
KAPLIČKA: odšpuntujeme záslepky v horní části prostoru u panelu přístrojů a vyšroubujeme dva torxy, odjistíme kobereček sloupku řízení a rámeček okolo budíků vycvakneme.
Panel přístrojů vyndáme povolením dvou torxů v horních rozích a vycvaknutím z pantů ve spodních rozích. Odpojíme svorkovnice zelenou a modrou v zadní části panelu, odjištěním zápatek viz obrázek.
Fotografie z montáže
Samotný panel rozebereme povolením dvou torxů a odcvaknutím zápatek viz foto.,
sejme přední a zadní kryt, ručičky vyjmout točením po směru hod. ručiček a tahem od panelu, pak vyndáme podklady stupnic.
3) Sejme přední a zadní kryt, ručičky vyjměte točením po směru hod. ručiček a tahem od panelu, pak vyndáme podklady stupnic.
4) V této fázi nám zůstal tištěný spoj s bílým plastem, tento plast je potřeba také odstranit, pro jeho odstranění musíme vyndat displeje, které jsou zajištěny plechovými svorkami se 3 nebo 4 nožičkami viz foto. Plast je přichycen pomocí zobáčků k desce tišťáku.
5) Na samotném tištěném spoji najdeme skupinu odporů a čip TLE viz obrázek.
6) Části, které jsou označeny šedivými a oranžovými šipkami přepájíme.
Takto opravený panel zpětně sesadíme a zpětně namontujeme, odendáme přední průhledný kryt a namontované v autě seřídíme pomocí diagnostiky ručičky, které v akčních členech musí zůstat v následujících pozicích: otáčkoměr 3000 ot., palivo a teplota 1/2, rychloměr 100 km/h .