OctaviaClub.cz
  • Úvod
  • Historie
  • Členství
  • Návody
    • Dílenská příručka
    • Schéma pojistek
  • Fórum
    • Octavia I
    • Octavia II
    • Octavia III
    • Octavia IV.
    • Technická témata
    • Dopravní info
      • Planespotting
      • Přímý přenos Letiště Praha
      • Flightradar24.com
OC.cz » Články » NÁVOD : Regulátor tlaku odvětrání víka ventilů Octavia 1

NÁVOD : Regulátor tlaku odvětrání víka ventilů Octavia 1

Zvýšená spotřebe oleje u Octavie 1 způsobila zkoumání příčiny.

Dnes jsem zkoumal regulaci na víku ventilů neb jsem kapku pojal podezření, jestli mi přes to nemůže utíkat olej do sání a způsobovat zvýšenou spotřebu oleje.

Mé podezření sílilo, když jsem na spoji a pod spojem u hadice, která jde do filtru, našel na hraně víka ventilů olej.
Takže jsem tu krátkou hadici vycvakl z hadice, která jde od filtru a stáhnul jí z regulátoru. Poté jsem regulátor vytáhnul z těsnící gumy a jal se ho ohledávat.

V hadici bylo oleje docela dost proto jsem provedl vystříkání čističem brzd.
Dále jsem zkoumal výstupy z regulátoru. Výsledek: oba plné oleje.
Jelikož to vypadalo nějak nerozebíratelně, tak jsem to řádně vystříkal čističem brzd a musím říci, že z toho vytekl řádný bordel. Pořád jsem však nebyl spokojen.

Vzal jsem šroubovák a vyloupl vrchní víko, pod kterým je membrána, ale zde bylo sucho a membrána bez poškození.
Poté jsem vyloupl i membránu a pod ní na mě vyskočila pružina.
Vše jsem ještě jednou řádně omyl čističem brzd a vše složil. Zde pozor, vrchní víko se musí zalepit zpět. Já jej, než zaschne lepidlo, ještě pro jistotu stáhnul umělohmotnou páskou.
Nyní je třeba vyzkoušet, jestli to chodí jak má – na výstupu z regulátoru, kam jde podtlak z hadice od filtrboxu, jsem nasál pusou a přitom prstem ucpal přívod od motoru.
Po nasátí povolíte prst a pusou přisajete a musíte cítit, že už to nejde.
To je známka toho, že membrána vstup od motoru neprodyšně uzavře a ventil tedy chodí a měl by být v pořádku.

Poté, co jsme ventil odzkoušeli, jej nacvakneme zpět do průchodky ve víku ventilů a namontujeme propojovací hadičku.
Pak stačí už jen namontovat plastový dekl na motor a jezdit a jezdit a uvidíme, zda to se spotřebou oleje bude lepší nebo ne.

Pokud by s tímto měl někdo zkušenost tak jí prosím napište do diskuze v odkazu níže. Díky

Autor : pavel71

VLASTNÍ OPRAVY VOZŮ PODLE NÁVODŮ NA STRÁNCE OCTAVIACLUB.CZ PROVÁDÍTE NA SVOU ZODPOVĚDNOST.

DISKUZE PO PŘIHLÁŠENÍ ZDE >>>>>

Led 14, 2023Tony

OC.cz » Články » NÁVOD : Regulátor tlaku odvětrání víka ventilů Octavia 1

14/01/2023
Mohlo by se Vám také líbit
 
Žárovky do auta H7, H4, H11, 12V – Která kam patří?
 
Škoda Superb dostane paket Outdoor

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Komunita všech majitelů vozů Škoda Octavia. Již od roku 2003 přinášíme informace pro majitele a fanoušky Octavií na adrese OctaviaClub.cz

  • Škoda Octavia I
  • Škoda Octavia II
  • Škoda Octavia III
  • Škoda Octavia IV
  1. Vladimir: Svítí kontrolka airbagu
  2. Elena: VW Tiguan Návod k obsluze Česky / Slovensky
  3. Oliver: Návod k obsluze Škoda Fabia 1, 2, 3
  • Aktualizace map
  • Čištění klimatizace
  • Vynulování údržby
  • Čištění EGR ventilu
  • Kontrolky v autě
  • Kupní smlouva na auto
  • Kupní smlouva na motocykl
  • Rozměr pneumatik
2003 – 2024 © OctaviaClub.cz • Komunita milovníků vozů Škoda Octavia / Návody, fórum, recenze