Výměna predného ložiska kolesa Octavia 1 podomácky bez sťahovákov.
NÁVOD: Výmena predného ložiska kolesa Octavia 1 podomácky bez sťahovákov
Použité náradie:
- Kladivo
- Račna – hviezdicový/viachranný orech 30mm
Nakoľko som pri povoľovaní zlomil 2 račny, som orech navaril priamo na rúru
Prípravky na vyrazenie / nalisovanie ložiska ( využité nadstavce z osky cirkulára)
Postup výměny
Demontáž náboja s ložiskom
Uvoľníme poloos s hviezdicovým orechom, povolíme skrutky kolesa a následne dvihneme auto
2. Auto máme zodvihnuté a podložené pre istotu, zmontujeme koleso a odtiahneme poloos
3. Demontujeme tyčku stabilizátora a čap riadenia
Čap riadenia vyrazíme ľahko pomocou zdviháku. Povolíme skrutku toľko, že matku budeme mať zarovno konca závitu, podložíme zdvihák pod matku a zodvihneme natoľko aby sa začalo rameno dvíhať. Následne kladivom buchneme po tehlici a čap vyskočí.
4. Demontujeme brzdový strmeň, brzdový kotúč a odpojíme senzor ABS
5. Odtiahneme guľový čap ( v mojom prípade, označíme polohu čapu na podložke s matkami a následne povolíme celý čap z ramena / 3 skrutky)
6. Odtiahneme tlmič a vyrazíme ho z tehlice / tehlicu roztiahneme sekáčom v mieste spojov skrutky, vytiahneme celú tehlicu
Demontáž / nasadenie ložiska
1. Z tehlice vyrazíme náboj / ideálne s pomocou orecha z goly, položíme ho na náboj a udrieme kladivom
2. Vyrazíme ložisko z tehlice
Odstránime segerovku
S pomocou oceľovej hrubej podložky cca do 68mm (v mojom prípade) vyrazíme ložisko z tehlice
3. Z náboja odstránime vnútorný krúžok ložiska
Krúžok krajom rozrežeme karbobrúskou s malým kotúčom a následne sekáčom krúžok rozsekneme, a odstránime.
4. Osadíme nové ložisko do tehlice
Namažeme tehlicu a následne nalisujeme nové ložisko.
Pomocou oceľovej podložky vo veľkosti obvodu ložiska narazíme ložisko do tehlice a osadíme segerku.
5. Narazíme náboj do ložiska
Zo spodnej strany si ložisko podložíme, aby sa nepoškodilo a následne narazíme náboj
Konečná montáž
- nasadíme guľový čap na rameno a zatiahneme
- nasadíme poloos do náboja
- nasadíme tlmič
- upevníme čap riadenia
- osadíme brzdový kotúč, strmeň a zapojíme ABS
- nasadíme koleso
- po zložení auta z dviháku dotiahneme poloos
- Autor: qomrichj
- montáže provádíte dle návodu na svou vlastní zodpovědnost
- diskuse o výměně předního ložiska Octavia 1
Tipy a zkušenosti
„Náboj se nemusí sundávat (ani nic jiného). Jen se vyrazí vnitřní unašeč kola i s jedním vnitřním kroužkem (ten se sundá dle návodu), druhá půlka se dá vyloupnout třeba velkým šroubovákem. Pak se vezme svářečka (CO nebo elektroda) a na vnější kroužek ložiska se zevnitř navaří pořádná housenka. Tím se všechno ohřeje. Po nějakém čase se ten kroužek stáhne (chladne rychleji než okolní masivnější díly) a vyklepne se ven (výjimečně je třeba stahovák). Vše se očistí a pak se vloží nové, vyndané z mrazáku (ideálně tam dané den předem). A je to.
Pravda, nemám to vyzkoušené, ale známý to tak dělá v servisu a moc si to pochvaluje. PS. před navařováním je třeba odpojit baterku.“
„Jen dodám k tomu stahování kroužku (zbytku ložiska) z náboje kola – není třeba ho řezat a sekat, já na to použil malý trojramenný stahovák. Do otvoru pro hnací hřídel jsem zasunul šroub M16 s podložkou dostatečně širokou tak, aby se opřela o hmotu náboje a přitom se vešla do vnitřního průměru kroužku ložiska. Hlava šroubu posloužila jako základna pro šroub stahováku. NO a pak už jen stačilo zaháknout ramena za okraje kroužku a stáhnout. Stejně ten náboj budu muset asi použít nový, nějaký neumělec přede mnou zřejmě to ložisko už jednou měnil a udělal do hřídele pěkné zářezy flexou.
Jinak já sháněl někoho s hydraulickým lisem, protože to ložisko jsem normálním způsobem z těhlice vymlátit nedokázal.“
Napsat komentář