Octavia II RS se stala základem pro projekt Škoda Auto Australia – Octavia RS-P (P jako projekt). Vůz, který má především za účel propagovat klasický model Octavia RS byl upraven pro jízdu na okruzích.
Základem je karoserie combi, která má několik optických úprav, ale při bližším pohledu a při pohledu pod kapotu je jasné, že to není jen tak obyčejný showcar. Vizuálně zaujmou především černě lakovaná osmnáctipalcová kola, zeleně lakované třmeny brzd a označení modelu RS-P v přední masce s novou výplní a la “včelí plást” a víku kufru.
Plně výškově a tuhostně nastavitelný podvozek nahradil ten sériový a o přilnavost k povrchu tratě se stará čtveřice pneu Yokohama ADVAN AO48 225/40R 18
V motoru i v kufru byly umístěny rozpěry pro ještě větší stabilitu v zatáčkách.
Přední 4-pístkové brzdy o rozměru kotoučů 355mm a zadní 310mm (1-pístkové).
Standardní výkon motoru 2,0T byl zvýšen o 3-5kW díky přímému sání a výfukovému systému, kde průměr trubek je 3 palce.
A to jeeště není vše – Škoda Auto Australia potvrdila další úpravy řídící jednotky, která vytlačí výkona 190kW a 350 Nm
Označení RS-P naleznete na přední masce, zadním víku kufru a před spolujezdcem na přístrojové desce, evokuje, že by se mohlo jednat o sériový model. Nenechte se ale zmást, RS-P zůstane pouze “Projektem” a s výrobou, či úpravou stávajících RS se nepočítá ani u protinožců.
Napsat komentář