Grimagdfd
  • Úvod
  • Historie
  • Členství
    • Členové OctaviaClubu
    • Clubová samolepka
  • Videa
  • Návody
    • Dílenská příručka
    • Schéma pojistek
  • Fórum
    • Octavia I
    • Octavia II
    • Octavia III
    • Octavia IV.
    • Technická témata
    • Dopravní info
      • Planespotting
        • Přímý přenos Letiště Praha
        • Flightradar24.com
OC.cz » Články » Octavia Supersalita 1999 – vrchařský speciál

Octavia Supersalita 1999 – vrchařský speciál

Zelenobílé Octavie s Fabiem Dantim za volantem způsobily na konci devadesátých let poprask.

V červnu 1997 se ve Verzegnis překvapivě objevila zelenobílá Octavie za jejímž volantem seděl Fabio Danti. Vůz způsobil doslova pozdvižení a hned napoprvé vyhrál svoji třídu.

Octavia Turbo vznikla za podpory místního dovozce škodovek firmy Autogerma v dílnách Audi Sport Italia podle předpisů Supersalita, což byla obdoba okruhového superturisma. Vůz konstruoval Emilio Radaelli, známý ze startů u nás s Audi Quattro. Z původního automobilu zůstal pouze skelet a silueta připomínající Octavii první generace. Pro dosažení minimální přípustné hmotnosti byl při stavbě v hojné míře použit kevlar. Do vozu byl zabudován dvoulitrový motor značky VW vyladěný na výkon 206 kW na který navazovala šestistupnová sekvenční převodovka.

Octavia měla výborné jízdní vlastnosti a Danti se v roce 1997 stal mistrem Itálie, když běžně bez problémů porážel mnohem výkonější BMW a extovární Alfy Romeo 155 DTM. O tento speciál nebyly ochuzeni ani fanoušci u nás, když se Fabio Danti překvapivě objevil na tehdy velice populárním závodě Berounský vrch 1997 a způsobil zde nevýdanou senzaci, když sice startoval mimo klasifikaci, protože jeho vůz neodpovídal našim tehdejším pravidlům, ale vyškolil celou naši špičku a na pro něho neznámé trati proháněl Jiřího Mičánka, který tenkrát pilotoval placku Lucchini. Kdo tenkrát na těch závodech byl určitě dodnes vzpomíná na zvuk, který se linul z útrob vozu, když se řítil po trati na vytočenou šestku.

Oktávka odjela ještě sezonu 1998 a v roce následujícím vybuchla bomba ještě větší, když z dílen Emilia Radaelliho vyjela další Octavia tentokrát Wagon a byl to první vůz kombi, který se zapojit do souboje o italský vrchařský titul. Hojně zde bylo využito technologií ze Super Touring Car používaných v Audi A4. Motor technici vyladili na 300 koní při 8500 ot/ min a dosahoval točivého momentu 250 Nm při 4599 ot/ min. Váha byla pouhých 850 kg a vůz obouval pneumatiky Michelin na hořčíková kola 8,2 x 19. Kvality tohoto vozu dokazovalo deset vítězství ve všech deseti závodech, kterých se zúčastnil. Rok 1999 byl i posledním pro Fabia Dantiho za volantem škodovek a vrátil se zpět do kokpitu prototypu Osella a do Wagonu se posadil Oronzo Pezzolla, který za Dantiho působení zdědil volant Octavie Turbo.

Ten pokračoval v úspěšném tažení škodovky italským mistrovstvím i v roce 2000, ale poté došlo ke změně předpisů pro následující rok a to znamenalo konec těchto zajímavých a úspěšných vozů na italských silnicích a rok 2000 bohužel znamenal konec i Fabia Dantiho, který za volantem Oselly při tréninku na závod Caprino Spiazzi po havárii tragicky zahynul. Výrazně se zasloužil o popularitu škodovek v Itálii nejenom na kopcích, ale i v rally když v roce 1997 vybojovals Felicií Kit CAR třetí místo v F2 na Rallye San Remo a o rok později zde jako jediný z továrního týmu Škody dovezl do cíle Octavii Kit Car.

V roce 2015 pak Dantiho Octavii použil v závodech další Ital : Rino Tinella.

Led 14, 2023Tony

OC.cz » Články » Octavia Supersalita 1999 – vrchařský speciál

14/01/2023

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář




Kdo jsme?

Komunita všech majitelů vozů Škoda Octavia.

Již od roku 2003 přinášíme informace pro majitele a fanoušky Octavií na adrese OctaviaClub.cz

Zajímavé články
  • Konfigurátor Škoda
  • Škoda Octavia I
  • Škoda Octavia II
  • Škoda Octavia III
  • Škoda Octavia IV
Nejnovější příspěvky
  • Pokuta za parkování 2023: Kdy přijde & Jak neplatit?
  • Výměna brzdové kapaliny
  • Jak nabíjet autobaterii?
  • Nejdražší auto na světě – Která auta stojí nejvíce?
  • Jak odpojit autobaterii? – Výměna autobaterie: Postup
Nejlepší návody
  • Aktualizace map
  • Čištění klimatizace
  • Vynulování údržby
  • Čištění EGR ventilu
  • Kontrolky v autě
  • Demontáž interiéru
  • Oprava padajících ručiček
  • Únik chladiva
  • Oprava antény
  • Kupní smlouva na auto
  • Kupní smlouva na motocykl
  • Rozměr pneumatik
2003 – 2023 © OctaviaClub.cz • Komunita milovníků vozů Škoda Octavia / Návody, fórum, recenze