Druhý závodní víkend na mosteckém autodromu znovu ovládl Tomáš Pekař a vzal si zpět pozici lídra celkového bodování.
V pořadí předposlední závod seriálu Octavia Cup se konal letos ji podruhé v České republice, konkrétně se jezdci utkali v Mostě na tamním autodromu. Jako nejlepší muž bodování zavítal do Mostu Petr Fulín mladší, který využil neúčasti Pekaře na Slovensku a v tabulce jej přeskočil.
KVALIFIKACE
Hned na páteční kvalifikace ukázala, že to na severu Čech nebude lehké. Na úvod kvalifikačních jízd se jezdci museli potýkat s deštěm, na což v této sezoně nebyli až tak zvyklí. Během pár minut však déšť ustal, dráha začala usychat a příznivý dopad to mělo na časy jezdců.
Výsledkem kvalifikace nakonec bylo vítězství Tomáš Pekaře s časem lehce přes dvě minuty a jednu vteřinu. Společně s Pekařem odstartoval z první řady i Fulín mladší, který byl v kvalifikaci o něco málo přes vteřinu pomalejší. Druhou řadu před prvním závodem si vybojovali Matějovský a Litevec Karklys. Mimochodem oba jezdci z druhé řady měli před zastávkou v Mostě shodný počet bodů a dělili se o třetí příčku bodování.
PRVNÍ ZÁVOD
Po úvodním mokrém „dramatu“ v kvalifikaci jezdci věřili v suchou trať během závodu, ale těsně před vyjetím vozidel z boxů začalo pršet, a aby toho nebylo málo, na trati se objevila olejová skvrna po předchozí kvalifikaci tahačů. Z výše psaných důvodů byl start sobotního závodu o půlhodinu odložen.
Závod se nakonec odstartoval za safety carem, který se závodními Octaviemi obkroužil celkem dvě kola. Pak už se začalo závodit, stále však na dost mokrém povrchu.
Tomáš Pekař nepromrhal úspěch z kvalifikace a po letmém startu si držel první místo po celou dobu závodu, i když jak sám řekl, na mokrém povrchu to bylo hodně o soustředění. Jezdec i přiznal, že jeho cílem bylo hned po letmém startu získat náskok a získat tak klid, aby neudělal na mokru nějakou chybu.
Daleko dramatičtější souboj pro diváky byl o druhou příčku. Ten svedl Fulín mladší a Matějovský. Fulín se sice udržel před svým soupeřem, ale rozdíl se měnil takřka s každým kolem. Jednou se Matějovskému vzdálil, pak se naopak téměř dotýkali nárazníky. Pro diváky napínavý souboj rozhodla doslova až poslední zatáčka posledního kola.
Matějovský po závodě přiznal, že zvolil spíše vyčkávací taktiku, držel se za Fulínem a kvůli ztíženým viditelnostem podmínkám se řídil spíše brzdovými světly svého soupeře. I díky tomu Matějovský vysledoval, jak si Fulín do zatáček přibržďuje. Tyto „znalosti“ využil právě při průjezdu poslední zatáčky v posledním kole. Fulín si do ní najel po vnitřní straně, Matějovský to zkusil po vnějšku, dostal vozidla na stejnou úroveň a při výjezdu ze zatáčky do cílové rovinky byl již druhý. Karklysovi zůstala stejná pozice jako z kvalifikace – tedy čtvrtá příčka.
DRUHÝ ZÁVOD
Pořadí před nedělním závodem se oproti sobotě velmi zamíchalo. Z první řady startovalo duo Brejla – Čížek. Sobotní vítěz Pekař startoval z osmé pozice. Podmínky sice byly tentokrát jezdcům nakloněny, jelikož se startoval za sucha, nicméně ani to neodvrátilo kolizi hned v první zatáčce prvního kola. Nejprve přišel náraz do vozidla Čížka, který musel ze závodu odstoupit. Stejný osud potkal i Fulína mladšího, který po ráně do svého vozu nebyl schopen pokračovat.
Po natažení celého vláčku vozidel po trati si vedení v závodě užíval Václav Brejla, který do závodní Octavie usedl po sedmileté pauze. Bylo to však jen na krátkou chvíli, jelikož ho během závodu ve stejný moment předjely stroje Matějovského a Pekaře.
Matějovský následně zvolil defenzivní strategii s cílem udržet za sebou Tomáš Pekaře. Ten ale prokázal zkušenosti a úspěšně na Matějovského dotíral. Oba dva si během závodu ještě několikrát vyměnili první místo, ale jako úspěšnější nakonec vzešel Pekař, který projel pod šachovnicovým praporkem jako první, pronásledován Matějovským. Ani ne s vteřinovým odstupem si pro třetí příčku dojel již zmiňovaný navrátilec Brejla.
BODOVÁNÍ
Stoprocentní Tomáš Pekař i díky kolizi Fulína v neděli v Mostě dominoval a vzal si zpět celkové vedení v seriálu. S odstupem osmnácti bodů se na druhé příčce nachází Petr Fulín mladší. N chvíli se také rozsekl souboj o průběžné třetí místo. Matějovský díky dvěma druhým umístěním utekl čtvrtému Karklysovi na rozdíl dvanácti bodů. Posledním jezdcem s tříciferným počtem bodů je pátý Tomáš Korený.
Poslední závod seriálu se uskuteční ve dnech 12. – 14. října v Německu. Stane se tak na trati Nürburgring, která je využívána i pro závody seriálu F1.
Napsat komentář