OctaviaClub.cz
  • Úvod
  • Historie
  • Členství
  • Návody
    • Dílenská příručka
    • Schéma pojistek
  • Fórum
    • Octavia I
    • Octavia II
    • Octavia III
    • Octavia IV.
    • Technická témata
    • Dopravní info
      • Planespotting
      • Přímý přenos Letiště Praha
      • Flightradar24.com
OC.cz » Články » Recenze vozu: Octavia I 1,6 75kW (rok výroby 2003)

Recenze vozu: Octavia I 1,6 75kW (rok výroby 2003)

Krátká recenze od člena Davona

  • Minirecenze na Octavii Ambiente 1,6 75 kW rok výroby 2003

Než začnu musím uvést malinké postřehy na motor 1,4 16V 55 kW, jelikož jsem se v něm párkrát svezl.

Mohu říct, že mě nejslabší sestra z rodu Octavií příjemně překvapila. Motor po dosažení cca. 3 tisíc otáček začal slušně táhnout a to až do cca. 5 tisíc otáček, když byl již lehce hlučnější. Nejsilnější sestra bez turba (kromě 2,0) je na tom podobně, motor má však větší tah ve zmiňovaných otáčkách. Pro klidnější rodinnou jízdu na kratší či městské vzdálenosti při využití maximálního prostoru zavazadlového prostoru v této třídě naprosto postačující automobil. Není to na žádné závodění, při podřazení a sešlápnutí plynu se dalo i předjet (vtip 🙂 ).

Recenze Octavie 1,6 (75 kW)

Motor mé Octavie byl v roce 2001 přepracován a byl zvýšen jeho výkon o celý 1 kW na 75 kW (starší sestra byla 74 kW) aby splňoval normu EU 4. Údajně se u něho snížila i spotřeba, ale dle mého jen o málu (maximálně o +/- 1 litr na 100 km).  Pravdou je, že je to pouze 8-mi ventil, 16 V je při vyšších otáčkách více tichý, ale ten motor při sešlápnutí prostě jede.

Je určený jak pro klidné ježdění s dětmi a milenkami na výlet, tak i na nějakou tu ostřejší jízdu. Je jasné, že je to nesrovnatelné s 1,8 T, ale tam je prostě to písmenko T, což je u každého auta znát. Dynamika vozu je dostačující při požadovaném větším tahu je nutno sice podřadit na nižší rychlostní stupeň, ale to si myslím není žádný větší problém.

Recenzovaná Octavia 1 75 kW 1,6 rok výroby 2003

Spotřeba mé Octavie

Co se týká spotřeby, jezdím s tímto motorem převážně po městě (Praha) a palubní počítač mi na paměť 2 (dlouhodobá spotřeba) ukazuje 7,4 litrů za poslední období, což je 3800 km. Za Prahu vyjíždím zřídka, možná jednou v zimě na hory a o prázdninách párkrát na chatu skoro každý rok po Čechách na dovolenou, jinak používám automobil převážně pro cesty do práce a nyní také pro přepravu ženy a malé dcerky.

S tímto motorem se dá jet za 5,4 litrů na 100 km dle palubního počítače, což je asi má nejnižší spotřeba mimo město (na trase Praha – Lipno nad Vltavou) se zapnutou klimatizací po celou cestu, tak samozřejmě i za 10 litrů na 100 km, kdy chytnete traffic v centru. Takže se dá říci, že předností tohoto motoru je i spotřeba.

Vzhled auta

Provedení karoserie je pěkné, auto není nijak sci-fi a když se na něj podíváte za několik let, nezestárne Vám v očích. Pokud se rozhodujete mezi starším modelem z roku 1996 až 2001, určitě se vyplatí trošičku přidat nejen kvůli motoru o 1 kW silnějším, ale především mluvím o novém faceliftovém vzhledu přední a zadní části automobilu, světla, nárazníky a také vnitřku vozu – přístrojová deska, tachometr, barvy potahu apod. Zkrátka je přehlednější a jednodušší.

Kufr automobilu je naprosto fantasticky prostorný, například pro mladý pár, který počítá do budoucna s potomkem, bude jistě potřebovat kočár a ten se do kufru vejde i když tam v danou chvíli překáží pro někoho nesmyslný basový reproduktor – tuba o průměru 30 cm a délky 70 cm. Pokud se jede někam na delší cestu, třeba na dovolenou ve 4 osobách, neměl jsem nikdy problém s tím, že by se něco nevešlo.

Jako každé auto, má i tato Octavie své mouchy, ale mohu napsat, že jsem spokojen s tímto vozem co se týká vzhledu, zpracování tyče, ale pokud chcete auto, dynamické auto co Vás nenechá ve štychu ani v plném obsazení a naloženém kufru, volte písmenko T či TDI, jelikož zmiňovaný motor v plném obsazení či větším zatížení se rozjíždí delší dobu.

Slyšel jsem i názory typu „Cože? 1,6 tka? Tak s tím jsme jeli a museli jsme to tlačit aby to vůbec jelo“ apod. S tím rozhodně nesouhlasím a mohl to říct jen někdo kdo se rád poslouchá

Led 14, 2023Tony

OC.cz » Články » Recenze vozu: Octavia I 1,6 75kW (rok výroby 2003)

14/01/2023 9 komentářů
Mohlo by se Vám také líbit
 
Octavia na LPG
 
Škoda Octavia 4 RS – Jak bude vypadat?
Komentáře: 9
  1. Pavel Minarij
    23/09/2019 v 12:28

    Dobry den potřeboval bych radu mam škodu octavia 1 1.6 74kw a mám sni pořád teď potíže s motorem.vymenili jsme olej vycistili motor tou nanotechnologii co teď nabízejí k vymenam oleje a začlo to obcas špatně startovat a často když jedu tak treba vyradim a motor jde sam do vysokých otáček pak musím zastavit a znovu nastartovat jinak otáčky nespadnou. A naopak nekdy to jde dobře po chvilce to samo chcipne a uz nemůžu po nejakou6dobu nastartovat. Uz jsem vyměnil váhu vzduchu, zapalovaci modul i skrtici klapku a pořád to zlobí. Nemohli by jste mi nejak poradit co dál?dekuji

    OdpověďZrušit
    • Martin
      24/10/2019 v 12:16

      Měl jsem podobný problém u Felicie, 1.3, s problém byl v počítači.

      OdpověďZrušit
    • em74
      07/10/2021 v 02:36

      Napadá mě, že kolísání a vyšší otáčky by mohlo být přisávání faleš.vzduchu – např.nějaké těsnění pod sáním, jestli při tom čištění se kousek ztvrdlé gumy apod. neuvolnil. A potom už mě napadá jen čidlo snímající otáčky motoru – tzv.hallův snímač, tuším, že u 1.6AEE bylo něco v rozdělovači (ale u 1,6 74kW to bude asi jinak/jinde), u feldy s jinou motorizací to bývalo čidlo na vrchu převodovky.
      A potom snad nějaká vlhkost od toho čištění se dostala kam neměla (rozdělovač, čidla apod..). Kdysi mi něco podobného dělal FORMAN 1.3 BMM a bylo to čerpadlem (odcházelo…občas zazlobilo, po schládnutí zase jelo…není dobré trápit čerpadlo jízdami se skoro prázdnou nádrží…zadírá se..)

      OdpověďZrušit
  2. Hektor
    26/09/2019 v 10:44

    Škoda je spotřební věc a souhrn nekvality. postavena na jediném dobrém motoru TDI… jinak škodu nebrat nudný vzhled cena dílu už není levná a jak píšu spolehlivost už dávno není

    OdpověďZrušit
    • Evžen
      01/08/2020 v 00:03

      A to je zajimavé, že mám Octavii I jako první auto od července 2017 a cena udrzby, oprav je vskutku lidová. technologicky primitivní mechanická 1.6i potřebuje jen málo a je tam jen málo věci, které by se pokazili. Jmenovitě je méně povedena prevodovka,
      její kód končí DUU, ale můžete si vybrat jinou, i 6 kvalt. Nevěřte tomu. Vysoká je hlavně kupní cena ojetiny. Když mi ale známý nabídl garazovanou 1.6. Nebylo co řešit. Těsně po studiích je práce na peníze skoupá a já obětoval můj oblíbený sen o Focusu II. za Octavii, za rozumnou cenu se známou historií a z garáže. Je to lidovka, co s trochou snahy uživí každý, kdo dovede ušetřit pár stovek měsíčně.
      Ne každý řeší nudný vzhled, ale řeší minimum peněz. Kdo má peníze, snad si nekoupí auto za 30k, pokud ho nechce jen na ryby. Kdo ho chce na ryby, neřeší vzhled.

      OdpověďZrušit
    • Karel
      10/06/2023 v 07:15

      😃Spolehlivost skvělá a ceny dílů. taky Super! Jednička, u Mě, pořád zůstává jedničkou. 👍🖐 S přátelským pozdravem Karel Kopta Žatec

      OdpověďZrušit
  3. Zdeněk
    15/11/2019 v 13:22

    Dobrý den vlastním také Škodu Octavia 1r.v.2003 1,6i75kw .Máme ji 2 roky a jsem s ní nadmíru spokojen.Rodinné, spolehlivé,a umí být i rychlé.Pri větším stoupání pravda je to konejší,ale jinak motorově velmi dynamický vůz i na předjíždění.

    OdpověďZrušit
  4. Kadeřábek
    28/08/2022 v 11:44

    Poradíte mi 1.6 75 je písalo mi motor do dielne lebo mi z ničoho nič zhasol a keď som chvíľu počkal tak chytil a prišiel som s ním do garáže a ked som otvoril kapotu motora ukrutne teplo vyckali sme kým vychladne otvorili nádržku na vodu a voda mi do 2 minút zmizla čo to môže byť no pred zhasnitim mi to vypadalo ako keby to niečo dusilo

    OdpověďZrušit
  5. Jk
    23/02/2024 v 13:49

    Kolik žere při konstantních rychlostech jako 80, 90 nebo 100 km/hod? Nevíte někdo? Chápu, že na dálnice tohle není, tak se na 130 ani neptám.

    OdpověďZrušit

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Komunita všech majitelů vozů Škoda Octavia. Již od roku 2003 přinášíme informace pro majitele a fanoušky Octavií na adrese OctaviaClub.cz

  • Škoda Octavia I
  • Škoda Octavia II
  • Škoda Octavia III
  • Škoda Octavia IV
  1. Radek: Elektronická servisní knížka Škoda – erWin
  2. Zdeněk Šik: Lékařské prohlídky řidičů seniorů
  3. Mroslav Kučera: Placené & Neplacené úseky silnic a dálnic: Mapa ČR
  • Aktualizace map
  • Čištění klimatizace
  • Vynulování údržby
  • Čištění EGR ventilu
  • Kontrolky v autě
  • Kupní smlouva na auto
  • Kupní smlouva na motocykl
  • Rozměr pneumatik
2003 – 2024 © OctaviaClub.cz • Komunita milovníků vozů Škoda Octavia / Návody, fórum, recenze