OctaviaClub.cz
  • Úvod
  • Historie
  • Členství
  • Návody
    • Dílenská příručka
    • Schéma pojistek
  • Fórum
    • Octavia I
    • Octavia II
    • Octavia III
    • Octavia IV.
    • Technická témata
    • Dopravní info
      • Planespotting
      • Přímý přenos Letiště Praha
      • Flightradar24.com
OC.cz » Články » Recenze: Octavia I TDi 81kW po 200.000 km

Recenze: Octavia I TDi 81kW po 200.000 km

Škodu Octavia jsem si pořídil v roce 2009 z důvodu mnoha kladných recenzí, poměrně nízké spotřeby nafty, solidního vzhledu a minimální poruchovosti.

Značka: Škoda
Model: Octavia
Typ: 1,9 Tdi
Bližší označení: 81 kW
Karoserie: Hatchback
Obsah motoru: 1900
Palivo: nafta
Rok výroby: 2000
Typ řazení: manuální
Najeto km při koupi: 142000
Najeto km nyní: 198000
Koupen jako: Ojetý
Jak dlouho vůz využívám: 2 roky
Průměrná spotřeba: 5,1

 

Když jsem auto kupoval, ukazoval tachometr 14200 km. Celá kastle, podvozek, motor i interiér tomuto nájezdu nasvědčovali. I když mi servis tvrdil, že je auto po výměně rozvodů, zajel jsem do dílny a nechal je překontrolovat. Podle zjištění techniků byly ještě původní… Takže na začátek jsem tedy nechal vyměnit rozvody (8000 kč), olej (1200 kč), náplň klimatizace (1000kč), filtry vzduchu, nafty, kabiny (+-1000 kč) a začal jsem jezdit.

Nejsem sice závodník, ale když jsem v jedné kritické chvíli potřeboval na trojku plný tah, motor skočil do nouzového režimu. Po výměně ventilu a hadiček (2500 kč) bylo jasné, že je to turbína. Servis za ni chtěl nehorázné peníze, tak sem si ji sehnal na netu a v garáži sám vyměnil. Staré turbo se mi doslova rozpadlo v ruce. Praskla hliníková část turbíny. Vzhledově jsem měl pocit, že má nalítané min. 300000 km. Po montáži nového turba dostal motor naprosto jinou dynamiku. Jen mě trápí vrzání kastle a padající ručičky na budících. Teď se chystám na výměnu brzd, už toho mají za sebou dost.

Dál budu měnit čepy řízení, možná tlumiče, řada přijde i na váhu vzduchu atd. Zkušenost s provozem ve vyšším zatížení: několikrát jsem jel trasu dlouhou 400 km s plně naloženým vozíkem s nadstavbou, spotřeba se v tomto režimu dle palubního počítače pohybovala kolem hranice 10,5l, noha nešla pod 3/4 plynu, jen stačilo držen motor stále na min 2500 otáček a dokázal sem se udržet koloně bez ohledu na kopce. Na dálnicích je však cítit, že by se hodila šestka, aby se motor dostal do nižších otáček, ale to je z mého pohledu drobnost.

Spotřeba je víc než dobrá, po montáži nové turbíny jsem začal jezdit na MEŘO+VIF. (V zimě 50/50 s naftou.) Kvůli tomu dávám autu každou druhou nádrž co proto, aby mi nezatuhla regulace, nicméně si dlouhodobý průměr drží na 5,1l/100km dle PC. Olej měním po 12000km, během intervalu nedolévám, nějak není potřeba. Emise taky prošly (bez podplácení).
Na první auto jsem spokojen a výměnu zatím nechystám.

  • Autor: Patrik (Zlín)
  • Článek publikován s laskavým svolením serveru TipCars.com
Led 14, 2023Tony

OC.cz » Články » Recenze: Octavia I TDi 81kW po 200.000 km

14/01/2023 1 komentář
Mohlo by se Vám také líbit
 
Výroba Octavie I po 14 letech končí
 
Octavia Scout na elektřinu
Komentáře: 1
  1. Barchánek
    06/06/2021 v 07:31

    Dobrý den, mohl bych prosím dostat kontakt na autora této recenze? Děkuji, Barchánek

    OdpověďZrušit

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Komunita všech majitelů vozů Škoda Octavia. Již od roku 2003 přinášíme informace pro majitele a fanoušky Octavií na adrese OctaviaClub.cz

  • Škoda Octavia I
  • Škoda Octavia II
  • Škoda Octavia III
  • Škoda Octavia IV
  1. Radek: Elektronická servisní knížka Škoda – erWin
  2. Zdeněk Šik: Lékařské prohlídky řidičů seniorů
  3. Mroslav Kučera: Placené & Neplacené úseky silnic a dálnic: Mapa ČR
  • Aktualizace map
  • Čištění klimatizace
  • Vynulování údržby
  • Čištění EGR ventilu
  • Kontrolky v autě
  • Kupní smlouva na auto
  • Kupní smlouva na motocykl
  • Rozměr pneumatik
2003 – 2024 © OctaviaClub.cz • Komunita milovníků vozů Škoda Octavia / Návody, fórum, recenze