OctaviaClub.cz
  • Úvod
  • Historie
  • Členství
  • Návody
    • Dílenská příručka
    • Schéma pojistek
  • Fórum
    • Octavia I
    • Octavia II
    • Octavia III
    • Octavia IV.
    • Technická témata
    • Dopravní info
      • Planespotting
      • Přímý přenos Letiště Praha
      • Flightradar24.com
OC.cz » Články » RECENZE: Škoda Octavia II 1.9 TDI 4×4 po 165 000 km

RECENZE: Škoda Octavia II 1.9 TDI 4×4 po 165 000 km

K dnešnímu dni jsem s autem ujel asi 155 tisíc kilometrů. Slouží jako univerzální vůz do rodiny plus můj soumar do práce. Asi 15 % času se s autem pohybuji mimo zpevněné cesty, do opravdového terénu ale vjíždím málokdy.

K dnešnímu dni jsem s autem ujel asi 155 tisíc kilometrů. Slouží jako univerzální vůz do rodiny plus můj soumar do práce. Asi 15 % času se s autem pohybuji mimo zpevněné cesty, do opravdového terénu ale vjíždím málokdy.

Značka: Škoda
Model: Octavia
Typ: Octavia II. 4×4 1.9 tdi motor BXE
Bližší označení: 1.9 tdi BXE
Karoserie: kombi
Objem motoru: 1 897
Palivo: nafta
Rok výroby: 2009
Typ řazení: manuální
Najeto km při koupi: 13 000
Najeto km nyní: 165 000
Koupen jako: ojetý
Jak dlouho vůz využívám: 3
Průměrná spotřeba: 6,7
Poruchy: žádné, běžná údržba
Předchozí vozidlo: Volvo 960

 

Před časem se mi dostalo výhodné příležitosti koupit Škodu Octavia 4×4 druhé generace s najetými necelými 13 000 km. Auto jsem koupil v roce 2010 za 400.000 Kč a nějaké drobné.

Výbava vozu: klima, vyhřívané sedačky, ESP, 4×4, zvýšený podvozek, litá 16′ letní kola , zimní 15′ kola na ráfcích, tažné zařízení, centrál na DO (myslím, že to odpovídalo v té době výbavě Ambiente). V autě nebylo z výroby rádio, proto jsem dokoupil aftermarketové rádio, dále pak zástěrky ke kolům a plech pod motor.

K dnešnímu dni jsem s autem ujel asi 155 tisíc kilometrů. Slouží jako univerzální vůz do rodiny plus můj soumar do práce. Asi 15 % času se s autem pohybuji mimo zpevněné cesty, do opravdového terénu ale vjíždím málokdy (tam dávám přednost Ladě Niva). Od počátku jsem byl překvapený, že motor 1.9 TDI nejede tak, jak zkazky říkají, ale 120 kg železa pohonu 4×4 se asi někde projevit musí. Na druhou stranu hodně pomáhá 6-stupňová převodovka, takže se dá jezdit normálně.

skoda octavia 1.9 4x4
(ilustrační fotografie)

Po 2 letech, cca v 80 tis. km, jsem si nechal auto čipnout v Cimbu. Od té doby je neporovnatelně živější, v pohodě stačím tátovi v superbu 4×4 TDI 125 kW. Omezením je nyní spíš převodovka, která je poskládaná tak, aby auto v horším terénu netrápilo spojku, takže je dost krátká. Zpočátku mi vadilo, že je třeba hodně řadit, ale nyní jsem si zvykl a nechtěl bych jinak.

Zkušenosti po 4 letech jsou následující:
Interiér: vypadá pořád jako nový, kromě sedaček dětí, což už asi vyčistit nepůjde. Nyní se na velkých nerovnostech ozývá slabé skřípání, jak se interiérové plasty přizpůsobují namáhání karoserie, ale to mluvím o boulích na poli; na silnici je v autě ticho. Úložné prostory jsou šikovné, všechno se mi vejde na dosah rukou a nikam nepadá. Kufr stačí pro 5člennou rodinu dostatečně. Sedačky s dětmi ale byly oříšek, naštěstí už je dcera tak velká, že může mít jen podsedák. Bez něj by byl problém.

Exteriér: lak drží, jen je zmatnělý od kartáčové myčky, na prazích za předními koly je lehce oštípaný od kamínků, ale zde zatím žádná rez. Karoserie slabě rezne v místě, kde se dveře dotýkají karoserie, v záruce mi to opravovali ve škodovce, ale nyní to bude potřebovat udělat znova, prý je to bolest octavií. Od ježdění mimo silnici jsem poškrábal litá kola a plech pod motorem je slušně poznamenaný, ale nic dramatického. 2x mi ukradli světlomety (v Brně a v Praze), takže mám 2x měněnou haubnu poničenou od pajcru.

Jízdní vlastnosti: jisté, ale je znát vliv 4×4 – když to hodně klouže a sepne 4×4, je auto nedotáčivé a míň obratné. Je potřeba jet pomaleji a počítat s tím. Trakce je naopak naprosto dokonalá a uváznul jsem snad jen jednou (ve sněhu si to sedlo na břicho), že jsem si nedokázal pomoci a musel pěšky pro traktor. Na suchu se chová jako normální auto.

Motor a spotřeba: Motor má kód BXE bez filtru pevných částic. Motor je v pořádku, spotřeba je od 5,5 – 7,5 litru podle provozu. Po načipování spotřeba stoupla o cca 0,3 litru na sto, ale je fakt, že si motoru více užívám. Změnila se hlavně jeho pružnost (místo 250 Nm nyní 320) a je to znát. Výkon by nyní měl být 113 kW. Těžko říci, není to jak změřit – každopádně to jede krásně. Od načipování jsem přešel na doporučení pana Jandy na výměnu oleje po 15 000 km a kromě údržby jsem zatím na motoru nic nedělal.

Opravy a údržba: nenadálé opravy mě zatím míjejí. V rámci údržby jsem měnil rozvody, vodní pumpu po 120 000 km, brzdové kotouče + destičky po 130 000 km, výměny oleje v motoru a haldexu po 15 000 km, 2x preventivně měněná chladicí kapalina, po 155 000 km nové tlumiče Bilstein, ložisko v pravém předním kole a mám od kamínku ťuklé sklo, ale to zatím neřeším. Po 150 000 km doplněná klimatizace. Spojka je původní a zatím o ní nevím, výfuk také. V interiéru mi upadlo kolečko nastavení bederní opěrky, ale za cca 250 Kč opraveno. Vyměnil jsem vzpěry zavazedelníku, už nedokázaly udržet dveře otevřené.
Auto slouží prima a doufám, že ještě dlouho bude!

Autor: Honza
Článek publikován s laskavým svolením serveru TipCars.com

Led 14, 2023Tony

OC.cz » Články » RECENZE: Škoda Octavia II 1.9 TDI 4×4 po 165 000 km

14/01/2023
Mohlo by se Vám také líbit
 
Výměna termostatu u Škoda Octavia
 
Návod: LED Osvětlení RZ Octavia 3 – Originální díl

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Komunita všech majitelů vozů Škoda Octavia. Již od roku 2003 přinášíme informace pro majitele a fanoušky Octavií na adrese OctaviaClub.cz

  • Škoda Octavia I
  • Škoda Octavia II
  • Škoda Octavia III
  • Škoda Octavia IV
  1. Radek: Elektronická servisní knížka Škoda – erWin
  2. Zdeněk Šik: Lékařské prohlídky řidičů seniorů
  3. Mroslav Kučera: Placené & Neplacené úseky silnic a dálnic: Mapa ČR
  • Aktualizace map
  • Čištění klimatizace
  • Vynulování údržby
  • Čištění EGR ventilu
  • Kontrolky v autě
  • Kupní smlouva na auto
  • Kupní smlouva na motocykl
  • Rozměr pneumatik
2003 – 2024 © OctaviaClub.cz • Komunita milovníků vozů Škoda Octavia / Návody, fórum, recenze