OctaviaClub.cz
  • Úvod
  • Historie
  • Členství
  • Návody
    • Dílenská příručka
    • Schéma pojistek
  • Fórum
    • Octavia I
    • Octavia II
    • Octavia III
    • Octavia IV.
    • Technická témata
    • Dopravní info
      • Planespotting
      • Přímý přenos Letiště Praha
      • Flightradar24.com
OC.cz » Články » REPORTÁŽ : Kurz bezpečné jízdy v Hradci

REPORTÁŽ : Kurz bezpečné jízdy v Hradci

Je sobotní ráno a my se vydáváme směr Hradec Králové na nový polygon v areálu letiště, kde nás čeká Kurz bezpečné jízdy, který pro OctaviaClub pořádá náš člen Honza Bezděka z Driving Experience.

Je sobotní ráno a my se vydáváme směr Hradec Králové na nový polygon v areálu letiště, kde nás čeká Kurz bezpečné jízdy, který pro OctaviaClub pořádá náš člen Honza Bezděka z Driving Experience – www.driving-experience.cz – který se profesionálně zabývá školením řidičů pro bezpečnou a úspornou jízdu. Hlavním školitelem dne bude Jakub Michalovič, který je zkušeným instruktorem. O organizační věci se postarala Terka Bezděková, jelikož Honza musel pracovně odcestovat.

Celkem je nás 11 aut z toho 10 Octavií – jednu Toyotu jsme vzali na milost J , kurz bylo totiž možné zakoupit i jako dárek pro rodinné příslušníky, a tak jsme v akci tedy viděli i auto jiné značky. Zastoupení bylo již tradičně česko-slovenské, jelikož naši členové ze Slovenska za námi jezdí na všechny možné akce J

V Hradci již od rána pěkně chumelilo a tak bylo jasné, že si ovládání vozu na sněhu a ledu užijeme dosyta. Po prvních dvou hodinách teorie a diskuze jsme usedli do aut a vrhli se na první disciplínu: slalom mezi kužely v různých rychlostech. Již při prvním „cvičení“ se jasně ukázalo, že 2 zimy ježděné zadní pneu (Falken s dejme tomu 25 000 km) neoplývají funkčností jako nové pneumatiky. Také bylo znát, kdo má jakou značku zimních pneu. Bohužel musíme z našeho „mini testu“ pokárat pneumatiky Barum Polaris 3, které dostávaly oba vozy (a shodou okolností oba s pohonem 4×4) do smyku mnohem snadněji. U čtyřkolek se to trochu vyrovnalo zapínáním haldexu, takže oba vozy pak na slalomu vyloženě driftovaly, především ve vyšších rychlostech. Slalom jsme zkoušeli s různými nastaveními ESP a ASR, kdo mohl, zkoušel jezdit se zapnutými či vypnutými systémy. Za sebe musím podotknout, že po několika průjezdech se mi osvědčila kombinace horšího obutí a nastavení ESP Sport v trojkovém RSu, jelikož se auto nesnažilo mě ze smyku dostat za každou cenu jako u zapnutého ESP. Díky tomu se dalo auto smykem a kontrem srovnat snadněji. Jistější však samozřejmě bude nové zimní obutí pro příští sezónu.

Slalom jsme si pak dali i na čas, každý volil rychlost vozu dle svého uvážení a možností pneumatik. Nejrychlejší byl nakonec člen OctaviaClubu a řidič z povolání – lubinob, kterému tak patří pomyslná zlatá medaile.

Dalším cvičením byl vyhýbací manévr, který všechny velmi bavil, což se ukázalo při dotazu instruktora na dobrovolné pokračovaní – všech 11 aut si manévr „střihlo“ ještě dvakrát. Opět v různých rychlostech a s nutností zvládnutí smyku. Toto cvičení jsme pak ještě odpoledne vylepšili o vyhýbání se s nasměrováním auta do určeného prostoru.

Odhad vzdálenosti pro brzdění a určení bezpečné vzdálenosti jsme si vyzkoušeli také. Instruktor Jakub hrál chodce, který vstoupí do vozovky. Nutno dodat, že kdyby to bylo naostro, párkrát by se pěkně projel na kapotě J Odhad rozestupu jsme zkoušeli jízdou vedle sebe, přičemž jeden se rozhodl, kdy začne brzdit. Mnoho z nás si ověřilo, že rozestup na sněhu při 50 km/h musí být opravdu značný. Znovu se ukazovalo, jak má kdo dobré pneumatiky a rychlou reakci.

Dalším a předposledním cvičením byl totálně zasněžený a zledovatělý kruhový objezd, který jsme jezdili v různých rychlostech a snažili se dle nabytých znalostí zvládat nedotáčivost. V mém případě špatných zadní pneu i přetáčivost. Následně jsme si vyzkoušeli „závod“, kdo dokáže kruháč 2x obkroužit rychleji. Vyráželi jsme tedy každý na jedné straně objezdu a snažili se druhého dohnat.

Poslední cvičení byla jízda po zasněžené silnici, kdy jsme vyjeli z polygonu na jednu obslužnou cestu areálem a vyzkoušeli si v rychlosti průjezd táhlejší zatáčkou, pokud možno v co největší rychlosti. Co by to bylo za kurz, kdyby nikdo z nás nezapadl a nemuseli jsme si vyzkoušet tahání na laně? J

Zde patří dík členovi OziTorreto, který svojí trojkovou čtyřkolkou vytáhl mé RSo ze závěje. Nutno dodat, že mě hecoval, abych se neloudal a tak jsem to trochu přišlápl a výsledek na sebe nenechal čekat J

Po cca 2 hodinách teorie a 4 hodinách za volantem jsme kurz zdárně ukončili společnou fotkou a zakončením ve školící místnosti. Kdo letos váhal, zda má dorazit, tak určitě doporučujeme příští termín využít. Chtěli bychom stejný kurz naplánovat i na teplejší měsíce, abychom si vyzkoušeli chování vozů na suchu a mokru apod.

Děkujeme Jakubovi, Terce a Honzovi za skvělý zážitek a těšíme se na přístě!

DISKUZE ZDE >>>>>

Led 14, 2023Tony

OC.cz » Články » REPORTÁŽ : Kurz bezpečné jízdy v Hradci

14/01/2023
Mohlo by se Vám také líbit
 
Asistent rozjezdu do kopce
 
Pokuta za jízdu bez dálniční známky

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Komunita všech majitelů vozů Škoda Octavia. Již od roku 2003 přinášíme informace pro majitele a fanoušky Octavií na adrese OctaviaClub.cz

  • Škoda Octavia I
  • Škoda Octavia II
  • Škoda Octavia III
  • Škoda Octavia IV
  1. Vladimir: Svítí kontrolka airbagu
  2. Elena: VW Tiguan Návod k obsluze Česky / Slovensky
  3. Oliver: Návod k obsluze Škoda Fabia 1, 2, 3
  • Aktualizace map
  • Čištění klimatizace
  • Vynulování údržby
  • Čištění EGR ventilu
  • Kontrolky v autě
  • Kupní smlouva na auto
  • Kupní smlouva na motocykl
  • Rozměr pneumatik
2003 – 2024 © OctaviaClub.cz • Komunita milovníků vozů Škoda Octavia / Návody, fórum, recenze