Škoda Auto nasazuje v Ruské federaci i přes stávající krizi do výroby model Octavia. Kompletní produkce navíc začíná 11 měsíců před původně plánovaným termínem. Tržní podíl značky Škoda v Rusku vzrostl na 2,5 %. Prodeje společnosti Škoda Auto v Rusku klesají pomaleji, než celkový domácí automobilový trh. Ten proti loňsku v prvních třech …
Škoda Auto ve společném výrobním závodě s VW v ruské Kaluze montuje vozy od konce roku 2007.
Z výrobních linek zde sjíždí od října 2007 Škoda Octavia Tour (liftback, combi od srpna 2008) a Octavia (liftback, combi od srpna 2008). V lednu 2008 byla zahájena montáž modelu Fabia (hatchback, combi
v lednu 2009). V letošním roce pak ještě následovala montáž modelů Superb (v dubnu) a Roomster
(v květnu). Většina modelů značky Škoda je nabízena výhradně s benzínovými motory.
Závod v Kaluze se stává od října letošního roku plnohodnotným výrobním provozem a je nyní vybaven nejen montážní linkou, ale též svařovnou a lakovnou. Montáž tak střídá kompletní výroba vozů. Prvním vyráběným vozem značky Škoda v Ruské federaci je Octavia. Budou následovat postupně všechny ostatní modely, včetně vozů Superb a Yeti.
V roce 2010 dosáhne společný výrobní závod VW a Škoda Auto výrobní kapacity 150 000 vozů. Současných 1 800 zaměstnanců bude během následujícího roku doplněno na 3 000.
„Ruský automobilový trh byl silně zasažen současnou ekonomickou krizí. Přesto je pro nás i nadále velice zajímavým odbytištěm s obrovským objemovým potenciálem. Spolu s Indií a Čínou považujeme Rusko za dynamický trh s pozitivními vyhlídkami do budoucna. Někteří odborníci naznačují, že už nyní jsme alespoň dohlédli na dno krize. Využijeme celkovou výrobní kapacitu závodu v Kaluze a tím umožněnou nacionalizaci dílů k dalšímu budování a posilování pozice značky,“ uvedl Reinhard Jung, předseda představenstva Škoda Auto.
„Prodejní cíl značky Škoda je pro letošní rok 35 000 vozů. Za současných podmínek v automobilovém průmyslu je naším nejdůležitějším cílem další posilování pozice značky pomocí zvyšování tržního podílu. Ten v případě značky Škoda neustále roste a z loňských 1,9 % se vyšplhal na letošních 2,5 %. V současnosti nejoblíbenějším modelem značky Škoda v Rusku je Fabia, Octavia Tour a Octavia. Přes současné obtíže se daří také modelu Superb, kterému se dostalo pozitivního hodnocení zákazníků i médií,“ doplnil Petr Janeba, ředitel Škoda Auto Rusko.
Zdroj: tisková zpráva ŠKODA-AUTO a.s. – www.skoda-auto.cz
Napsat komentář