OctaviaClub.cz
  • Úvod
  • Historie
  • Členství
  • Návody
    • Dílenská příručka
    • Schéma pojistek
  • Fórum
    • Octavia I
    • Octavia II
    • Octavia III
    • Octavia IV.
    • Technická témata
    • Dopravní info
      • Planespotting
      • Přímý přenos Letiště Praha
      • Flightradar24.com
OC.cz » Články » Svítí kontrolka motoru

Svítí kontrolka motoru

Správně by se kontrolka motoru měla rozsvítit v první poloze zapalování a v průběhu startování, pak má ale ihned zhasnout. Co dělat a co znamená pokud svítí kontrolka motoru i poté a či dokonce při jízdě?

Vždy platí, že pokud začne svítit žlutá / oranžová kontrolka motoru během jízdy – ihned zastavte a vypněte motor. Podívejte se do motoru a pokuste se dle níže uvedených bodů odhadnout o jaký problém se jedná a zda je možné s autem dojet na benzinovou pumpu či do servisu. Zkuste opět nastartovat a sledujte, kdy se rozsvítí a jak bude auto a další systémy reagovat.

Rozsvícení za jízdy • Příčiny svícení • Zkušenosti • Kontrolky

Jde o jednu z nejvíce závažných signalizací v autě, kterou není radno podceňovat. Každopádně i pokud budete dojíždět do servisu nedoporučuje se překračovat vyšší rychlosti (osobně bych jel tak pomalu jak to jen bude možné a motor netočil do vysokých otáček).

Svítí knotrolka motoru žlutá

  • seznam všech kontrolek zde

Rozsvícení kontrolky za jízdy

Jen v některých případech signalizuje tato kontrolka kritický problém, který znemožní jízdu. Velmi často je možné s autem bez problémů dojet až do servisu. Jízda je zcela zakázána v těchto případech:

  • Když současně bliká také kontrolka přehřátí motoru nebo hladina oleje nebo hladina chladící kapaliny nebo kontrolka výfukových plynů
  • Když motor po startu vibruje
  • Když jsou při volnoběhu zvýšené otáčky 
  • Když cítíte zápach spáleniny v kabině
  • Když otáčky motoru nestoupají výše (když světlo kontrolky bliká)

Příčiny svícení kontrolky motoru

Jak vidíte níže, jde o relativně širokou paletu možných problémů, které může tato kontrolka představovat. Ač bych osobně prakticky ve všech případech vyhledal raději servis, pokročilí majitelé vozů se mohou pokusit o opravu vlastními silami.

  • Nekvalitní palivo – Pokud jste právě na benzinové pumpě načerpali palivo a hned po nastartování Vám začne blikat kontrolka motoru lze vyřešit naředěním kvalitnějšího benzínu.
  • Problém na snímači kyslíku – Příliš mnoho sazí na čidlu či nečistoty na poruchu. Řešením je pouze výměna senzoru.
  • Problém v katalyzátoru – Pokud jde o tuto příčinu je nutné změřit tlakoměrem protitlak na výstupu.
  • Problém zapalovacích svíček – Pokud se nachází olej či palivo v závitové oblasti svíček či hnědé skvrny na izolačním povrchu.
  • Porucha některého z válců – Nutné je překontrolovat jiskru ve válci (zjistíte mulimetrem či testerem).
  • Nečistota na systému vstřikování paliva – Je potřeba vyčistit díly speciálními aditivy.
  • Problém na palivovém filtru či palivovém čerpadlu – Je třeba změřit tlak v palivové kolejnici. Špatný díl je nutné opravit či vyměnit za nový.
  • Nedostatek oleje (resp poklesnutí pod kritickou mez) – Pokud bude svítit kontrolka motoru pouze při ohřevu motoru jde o netěsnost v mazání. Hledejte stopy oleje v prostoru motoru a z vnitřní strany kapoty. Vše pečlivě dotáhněte.
  • Problém na přívodu palivového oběhu – Když kontrolka bliká může být důvodem vzduch v palivovém systému při špatném těsnění uzávěru plynu.

Zkušenost majitele Octavie

„Tato kontrolka mě trápila asi 100.000 km. Někdy svítila a někdy ne. Pokud se závada neprojeví nějaký čas (přibližně 40x), následně zhasne. To se opravdu stalo. V autorizovaném servisu Škoda mi sdělili, že beru příliš mnoho paliva (hlášení na diagnostice bylo „příliš bohatá směs“). Nicméně já tankuji do prvního vypnutí pistole. V nezávislém servisu byla vyměněna lambda sonda a ventil odvětrání nádrže (opět na základě hlášení řídící jednotky), nicméně bez úspěchu.

Zoufalý pracovník servisu volal do Mladé Boleslavy, kde mu vysvětlili, jak pracovat s diagnostikou. Pokud má motor najeto 220.000 km a vyměněné některé součásti spalování a měření emisí, je třeba spustit jakousi auto-kalibraci, aby se s tím systémem naučil pracovat s novými hodnotami a zároveň stupněm opotřebení motoru. Od té doby kontrolka nesvítí.“

Kontrolky v autě

Dotazy o kontrolce motoru

Co znamená a jak zhasnout kontrolku motoru?

Jak postupovat pokud se rozsvítí kontrolka motoru za jízdy a jak ji zhasnout najdete výše v článku.

Jaký je význam žluté a oranžové kontrolky motoru?

Jaké jsou příčiny rozsvícení žluté kontrolky motoru a především jak tuto kontrolku vyřešit. Krok za krokem.

Led 14, 2023Tony

OC.cz » Články » Svítí kontrolka motoru

14/01/2023 14 komentářů
Mohlo by se Vám také líbit
 
FOTOGALERIE: Autoshow Praha 2015
 
Prospeed s.r.o.
Komentáře: 14
  1. Adolf
    28/06/2020 v 10:58

    Mám Mercedesa ML500 r.v.2001 anyní svítí kontrolka moturek. Také ukazuje 1 den do dílny. Děkuji za poradění. S pozdravem Kraus Adolf

    OdpověďZrušit
  2. Milada Nikolová
    18/08/2020 v 16:53

    Dobrý den, mám Škoda Fabia 1.2 TSI 63kw. Mě se rozsvítil kontrolka výfukových plýnů, pak asi za nějakou hodinu zhasla, za dva dny se znovu rozsvítil, co je za problém, poraďte, děkuji předem

    OdpověďZrušit
  3. Maroš
    08/10/2020 v 19:22

    Zdravím, mě svítí v kuse kontrolka výfukových plynů Octavia 2 2007 1.6 Benzín. Děkuji za odpověď.

    OdpověďZrušit
  4. Jirka
    07/04/2021 v 16:43

    Zpráva z druhé strany vesmíru. Dokud mi neshnili prahy a už nemělo cenu do auta dál investovat peníze, kontrolka svítila víc jak 120 000km, závada se nikdy neprojevila a jestli je motor sešrotován, věřím, že kontrolka svítí dál:)

    OdpověďZrušit
  5. Lenka
    11/04/2021 v 12:17

    Dobrý den máme auto Peugeot 206 a nedávno bylo v servisu řešila sem s nima proč neustále svítí kontrolka motoru a že se na to podívaji jezdila sem týden a objevila se zvova a svítí pořád nevíte čím to může být? I když startuju tak to hned chcípne a když se rozjíždim tak taky a když už se rozjezdu tak to zase cuka už nevíme s přítelem cim to může bejt

    OdpověďZrušit
    • Tomáš
      24/02/2022 v 18:12

      Zdravím dle toho co píšete tipuji na znečištěnej EGR ventil nepropouští palivo do obehu skusil bych se kouknout na něj vyndat ho a kounkout zda neni vevnitr zčernalej

      OdpověďZrušit
  6. Petr
    22/07/2021 v 19:48

    Dobrý den, jak je možné, že pod touto kontrolkou se skrývá tolik možných vad. Už tři servisy rozebrali motor a stále se na příčinu nepřišlo. Vyměněno olejové čerpadlo, rozvody, protože ve finále svítila červená kontrolka nízký tlak oleje v motoru. Motor rozebírají jako cvičení a stále nic. Vše se zkouší a výsledek se nedostavuje. Mám najeto 160 tis. Motor 1.4 TSI

    OdpověďZrušit
    • Pepa
      23/10/2021 v 19:39

      Dobrý den, doporučuji koupit nové auto, nejlépe Dacii či např. Chevroleta Matise.

      OdpověďZrušit
    • Tomáš
      10/06/2022 v 10:46

      Měl jsem to samé a stačilo vyměnit čidlo tlaku oleje a bylo po problému.

      OdpověďZrušit
    • Pepé
      12/08/2022 v 14:11

      Přesně mám 1,9 PD a kontrolka motoru svítí asi už rok, měnil se vstrik, žhavící svíčky, ale po nějaké době se zase kontrolka motoru rozsvítí a už mě nebaví pořád jezdit na diagnostiku a jediné co teď ukazuje je špatné čidlo chladící kapaliny.

      OdpověďZrušit
  7. Milan
    03/12/2021 v 07:23

    Dobrý den , mám Karoqa 1.5 TSI 2,5 roků, najeto cca 33000km. Spokojenost nad míru a najednou se rozsvítila indikace Systém kontroly výfuk.plynů . Výkon neklesl a v návodu žádná doporučení , co bych měl překontrolovat , pouze objednat do servisu. S autem sem ještě najel asi 150 km (cca 6 startů) než sem jel do servisu. V den přistavení auta sem si při jízdě všiml, že indikace nesvítí! Do servisu sem dojel a přejímací technik mi sdělil, že mám být v klidu , že kontrola sice vyhodnotila při startu nějakou nesrovnalost s výfukovými plyny , ale protože se to neopakovala při určitém počtu startů nebo ujetých kilometrech , tak sama vymazala chybu. Takže , myslím si , pokud neklesne výkon, což je asi zásadní, vyčkal bych ještě pár startů a km a pak event. navštívil servis.ALE z vlastní zkušeností co se mi stalo u firemní Fabie, že po cca 1,5 roku od zakoupení nového auta, se tato chyba rozsvítila. V servisu sem to nahlasil jako chybu, závada přestala svítit a po asi 3 týdnech se to rozsvítilo znova. Auto jezdilo s plným výkonem, nepociťoval sem rozdíl . To se opakovalo po návštěvách servisu asi 3x ještě v průběhu 2 let. V autorizovaným servisu se měl na auto dívat i specialista ze Škodovky a nic nezjistil. Nakonec sem dal auto do jiného autorizovaného servisu a tam při důkladné kontrole zjistili, že je křivá hlava motoru! Výměna cca 30000 Kč. Záruka pryč a na mé hlášky můj šéf nereagoval a protože to nebylo moje auto , tak mi to tak nějak………. , i když sem v záruce chtěl auto mít bez závad.
    Závěrem , tato závada je taková nevyzpytatelná, já sám jsem u mojeho dřívějšího auta Superb 2.0 musel měnit EGR klapku a stálo to nějaký peníze. Myslím si tedy, hlídat, ale hned nepanikařit.

    OdpověďZrušit
  8. Jozef
    12/08/2022 v 03:02

    Dobej mám passat b6 2.0 TDI motor bkp svítí mi kontrolka motoru a diagnostika překročení tlak u vstřiku a špatné všechny zhavicky Tak sem vyměnil vsechni ale pořád sou špatní auto ale normálně zhavi a chod je taky v pohodě nevíte jestly mám vyměnit relé nebo kabeláž?

    OdpověďZrušit
  9. hans
    08/01/2024 v 03:25

    Koupil jsem Peugeota 407 hdi 2.0 u kterého po vyměně katalyzatoru a DPF stále svitil ten žlutý vrtulník uz 5 let..Diagbox mne piše vyměnu katalyzátoru a DPF..Což jsem provedl..Bohuzel pořad svitila dál..Regenerace sazí funguje.Tak jsem kontrolku vrtulníku propojil na ABS a už zhasiná..Na STK vědí prd a nic nepoznaji..Mohl bych vyměnit i motor,ale tenhle má 250 tisic tak něco ještě vydrží..Mám v garaži když tak další po generálce,tak o nic nejde…Nejspíš to bude zavíránim nádrže,protože se seknul magnet a nic tak nemám..To je bohužel úděl té přitroublé a zbytečné elektroniky v autě,která motor auta okrádá na výkonu a lidi o prachy….Mam čipnutou řidici jednotku z Anglie,kde to dělaji za třetinu oproti ECU v Opavě a mám motor o 25 KW vic a nižší spotřebu o litr..Tak,že spokojenost…

    OdpověďZrušit
  10. Tereza
    26/05/2024 v 20:06

    Golf Plus 2.0 TDI – kontrolka motoru už více než 80.000 Km. Dva autorizované servisy, tři soukromí mechanici, diagnostika sem diagnostika tam – podle ní mu nic neni. Auto rozebráno i autoelektrikářem – podezírala jsem třeba kuny,… a přišli na velké kulové. Dostávám nabídky typu- můžeme zkusit vyměnit třeba turbo, ale tím to asi nebude… Zkusíme čidlo… hm to to taky nebylo. Už vyměnili kde co a poslední diagnóza: no víte oni ty díly spolu asi nemluví. A ještě mi poradí, že by s tím moc nejezdili. Že neví co to vydrží. Ale co mu je mi nikde neřekli. Super… takže kontrolka nekontrolka (vlasně kontrolky – přidává se i ta kouzelná spirála a s tím už vůbec netuší co mají dělat), auto šlape se spotřebou 4,5l (a to nejezdím zrovna vzorově) Za rok se mnou brouček nalítá cca 40.000Km. Zapomněla jsem napsat, že svítí jen někdy, někdy jen jedna, někdy obě, někdy zhasne jedna a někdy zmizí obě během jízdy a pak se třeba týden neukážou 🙂 A spirála ma dva typy svícení – bliká neustále a pak má interval tři bliknutí minuta klidu a tak pořád dokola. Jestli máte zázračné řešení, sem s ním.

    OdpověďZrušit

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Komunita všech majitelů vozů Škoda Octavia. Již od roku 2003 přinášíme informace pro majitele a fanoušky Octavií na adrese OctaviaClub.cz

  • Škoda Octavia I
  • Škoda Octavia II
  • Škoda Octavia III
  • Škoda Octavia IV
  1. Radek: Elektronická servisní knížka Škoda – erWin
  2. Zdeněk Šik: Lékařské prohlídky řidičů seniorů
  3. Mroslav Kučera: Placené & Neplacené úseky silnic a dálnic: Mapa ČR
  • Aktualizace map
  • Čištění klimatizace
  • Vynulování údržby
  • Čištění EGR ventilu
  • Kontrolky v autě
  • Kupní smlouva na auto
  • Kupní smlouva na motocykl
  • Rozměr pneumatik
2003 – 2024 © OctaviaClub.cz • Komunita milovníků vozů Škoda Octavia / Návody, fórum, recenze