Zima je tady a to znamená přezutí vaší Octavie na zimní pneumatiky. Víte, jaké pneumatiky jsou nejlepší? A které naopak zcela selhaly a byly označeny za nebezpečné? Podíváme na žebříček nejlépe hodnocených pneu na základě výsledků německého autoklubu ADAC.
Nejlépe hodnocené pneumatiky na nižší a střední třídu
- testovány pneu o rozměru 205/55 R16 (např.: Škoda Octavia, Škoda Superb, Volkswagen Passat, Renault Mégane)
název | Continental WinterCont. 850 | Michelin Alpin A4 | Dunlop SP Winter Sport 4D | Goodyear UltraGrip 8 | Nokian WR D3 |
cena za sadu | 9 200 Kč | 10 000 Kč | 9 200 Kč | 9 600 Kč | 8 000 Kč |
sucho | 2,4 | 2,2 | 2,5 | 2,5 | 2,5 |
mokro | 2,3 | 2,4 | 2,2 | 2,1 | 2,5 |
sníh | 1,9 | 2 | 2,3 | 2,3 | 2,3 |
led | 2 | 2,1 | 2,4 | 2,3 | 2,4 |
hluk | 3,2 | 3,7 | 3,2 | 3,5 | 3,6 |
spotřeba | 1,4 | 1,9 | 1,9 | 2,2 | 2,3 |
opotřebení | 1 | 1 | 2,3 | 2 | 2,5 |
celková známka | 2,1 | 2,1 | 2,3 | 2,3 | 2,5 |
- pneumatiky Continental WinterCont. 850 vynikají především v nízké spotřebě a opotřebení, jsou výborné na sněhu i ledu
- Michelin Alpin A4 jsou také výborné na sněhu, ledu i suchu, vykazují nízké opotřebení
- pneumatiky Dunlop SP Winter Sport 4D jsou velmi vyvážené, vynikají na sněhu i mokru
- pneumatiky Goodyear UltraGrip 8 vynikají na mokru i sněhu
- Nokian WR D3 jsou vyvážené pneu, jež jsou velmi dobré především na sněhu
Německý autoklub ADAC známkuje jednotlivé pneumatiky na pětibodové škále (1 je nejlepší, 5 nejhorší). Na jedničku dosáhne jen málokterá pneumatika. Ty pneu, které dosáhly v celkovém hodnocení známky dva nebo tři, autoklub doporučuje řidičům. Do testů byly vybírány rozměry nejprodávanějších pneumatik. Výsledky lze však převést i na pneumatiky se šířkou o deset milimetrů větší nebo menší. Pokud jste svůj rozměr nenašli, nezoufejte. Obecně totiž platí, že kola jednoho typu, která skončila v testu výborně, většinou nezklamou ani v jiných rozměrech.
Pneumatiky byly testovány na různých površích. Třicetiprocentní podíl na celkovém hodnocení má test na mokré silnici, dvacetiprocentní na sněhu, patnáctiprocentní na suché vozovce, desetiprocentní podíly připadají na led, spotřebu paliva a opotřebení pneu. Nejmenší vliv na celkový výsledek má hluk – pětiprocentní.
Prozměnu nejhůře hodnocené pneumatiky si ukážeme v dalším článku – ve středu.
Autor: Lucie Osmanská, ojeteauto.cz; ADAC.de, foto ŠKODA
Napsat komentář