Jelikož ŠKODA letos slaví výročí 40 let modelů RS, rozhodli se kluci z auto-mania.cz připravit malinkou oslavu a to formou netradičního testu dnes již tradičního českého sportovněji založeného kombíku.
Jelikož ŠKODA letos slaví výročí 40 let modelů RS, rozhodli se kluci z auto-mania.cz připravit malinkou oslavu a to formou netradičního testu dnes již tradičního českého sportovněji založeného kombíku.
První generace Octavie RS spatřila světlo světa v roce 2001, o dva roky později k liftbacku přibyl i kombík. Obě verze měly v nabídce výhradně přeplňovaný zážehový motor 1,8 20V Turbo s výkonem 132 kW/180 koní. Ten se ani dnes neztratí, o tom ale později.
V roce 2004 přišla druhá generace Octavie RS. Tentokrát je na výběr ze dvou motorizací, a to zážehového 2,0 TFSI s výkonem 147 kW/200 koní a vznětového 2,0 TDI s výkonem 125 kW/170 koní, oba s přeplňováním turbodmychadlem.
Po roce 2008 přišla ŠKODA s faceliftem modelové řady. Ta kromě designový prvků, jako např. LED světla pro denní svícení, zpětná zrcátka atd., prošla změnou pohonných jednotek. U zážehového „dvoulitru“ se přešlo na nový typ motoru TSI. U vznětového pak přešel na přímé vstřikování.
A nakonec to nejlepší. Minulý rok konečně spatřila světlo světa třetí generace Octavie RS. V nabídce jsou opět dvě motorizace, a to zážehový motor 2,0 TSI o výkonu 162 kW/220 koní a vznětový 2,0 TDI s výkonem 135 kW/184 koní.
Dost ale o historii a číslech, pojďme postavit všechny generace vedle sebe a pořádně je projet.
Nejdřív si představme zúčastněné (zleva doprava):
- první je tu černá Škoda Octavia I RS Combi, 1,8 20V Turbo 132 kW
- bílá Škoda Octavia II FL Combi RS, 2,0 TDI 125 kW DSG
- červená Škoda Octavia II FL Combi RS, 2,0 TSI 147 kW DSG
- auto-mania.cz s testovanou zelenou Škodou Octavií III Combi RS, 2,0 TDI 135 kW
- a nakonec žlutá Škoda Octavia III Combi RS, 2,0 TSI 162 kW
Vybrali jsme si státní svátek 17.listopadu, Den boje za svobodu a demokracii a sešli se na ruční myčce v Mělníce. Tímto ještě jednou děkujeme firmě TixExpress za spolupráci a možnost umytí testovaných vozů.
CELÝ ČLÁNEK MŮŽETE DOČÍST ZDE >>>>>
Napsat komentář