Jak nejlépe vyměnit olej v převodovce Octavie? Práci je nutné provádět na montážní jámě nebo na zvedáku.
Postup výměny
- koupit 2 L převodového syntetického oleje specifikace API GL – 4 (použil jsem Mogul SynTrans 75W 90, 239 Kč za litr)
- k povolení výpustního a nalévacího šroubu je potřeba Imbus 17mm – stačí ořech do 1/2″ Goly
- povolit nejdřív plnící-kontrolní a pak výpustní šroub
- nechat olej vykapat asi 30 minut, pak namontovat a utáhnout výpustní šroub (25Nm)
- k plnění jsem použil upravenou „Pet láhev“ 1,5 L a velkokapacitní stříkačku 0,2 L s hadičkou průměr 6 mm a délka 40 cm (nápad s Pet lahví jsem převzal z návodu od člena ŠH „Petr“)
- po naplnění cca 1,6 L do převodovky začal olej vytékat z plnícího otvoru, chvilku jsem nechal hladinu ustálit, pak stříkačkou doplnil ještě cca 0,1 L , olej začal znovu vytékat, namontoval jsem šroub a utáhl na předepsaný moment 25 Nm
- Starého oleje vyteklo přesně 1,5 Litru, nová náplň je teď 1,7 litrů.
Fotogalerie z výměny
Reference komunity a jejich zkušenosti
- Na předchozí Octavii jsem to měnil ve 180 tis. km a tam to bylo poznat. Známý co mi to měnil, tak se nestačil divit, co z převodovky teklo za olej (hnus). Ale to jsem měl benzín, teď mám TDI, ale i tak jsem to vyměnil. Olej za 500,- koupený přímo ve škodovce. Dělalo to takové šustění při sešlápnuté spojce a teď mám klid.
- Já měnil olej v převodovce ve 40 tis. km, protože mi zlobil synchron na dvojce. Z převodovky vytekl necelý 1 litr, nalil jsem 1,75 litru!! Netuším kam se vypařil. Motor zespodu čistý jak dětská prdýlka. Od té doby synchron synchronuje jak má. Kdyby to nezlobilo, asi bych tam olej nechal tak 120 tis a pak bych převodovce těch pár stovek dopřál.
- Tak přicházím s výsledkem po najeti par set km. Řazení je určitě lepší, ale 100% to stále není. Dále to řešit nebudu, auto má najeto přes 200.000 km, takže to logicky nemůže být jako nové.
- Je dobrý měřit kolik oleje vypustíš abys měl přehled kolik ho vyteklo. Při vypouštění je třeba mimo výpustný zátky odšroubovat spodní vodící čep aretace řazení a pokud bys to chtěl jó pěkně vypustit, tak demontovat to boční plechový víko převodovky. Olej je do převodovky nejsnazší dostat dírou po demontovaným horním vodícím čepu řazení a to přesně odměřené množství. Nalévání kontrolním šroubem je zdlouhavý a nepřesný, protože dlouho trvá než se hladina ustálí.
- Tak ono třeba u převodovky MQ 200 co je třeba ve fábiích náplň vyteče po odšroubování zátky. Když se poté vymontuje vodící čep řazení už nic nevyteče. Ale i tak vyteče jen asi 1,6 litru. Zbytek zůstane u pětkového soukolí jehož prostor nemá spodní propojovací otvor se zbytkem převodovky. pro kompletní vypuštění je tedy třeba ten dekl demontovat. V týdnu jsem měnil olej u šestikvaltu v Touranu a zátkou vyteklo asi 1,6 l, vodícím čepem dalších 0,6 litru. Náplň je 2,3 litru,