Systém vzduchových měchů na podvozku je skvělá věc… pokud funguje správně. Jakmile ovšem začne zlobit je to průšvih jak vrata. Může se toho pokazit opravdu hodně a zádrhel je právě v tom, že v servisu málokdo ihned identifikuje v čem je problém a postupně se začnou měnit díly od nejlevnějších po nejdražší – čidla, kostka, měchy, kompresor.
Ventilky někdy neodfukují, někdy zase nedofukují, celé auto spadne a kompresor dofukuje a auto je stále dole… Diagnostika obvykle vyhodí chyby 1400 (regulace světlé výšky) a 2250 (funkční odpojení trvání zapnutí ventilu).
Nepěkná je kontrolka, která tyto problémy signalizuje a která je rudá barva „Zastavit! Závada podvozku„, která leckoho vyděsí k smrti.
Cena vzduchového měchu
- originální cena jednoho měchu: cca 15.000 Kč
- sehnat ho lze za 5-7.000 Kč
Osobně zatím tento problém řeším, už si to vyžádalo několik oprav a jeden nový měch. Obecně ovšem lze říci, že základ je zkušený mechanik, který má s problematickým podvozkem u Touarega či jiného vozu se vzduchovým podvozkem zkušenost. Náš VW Touareg má tento problém od přibližně nájezdu 180.000 km.
A jaká je Vaše zkušenost se závadou vzduchového podvozku? Neváhejte napsat své zkušenosti do komentářů pod článkem. Děkuji.
Napsat komentář