Cukání motoru za jízdy
Jak postupovat při cukání motoru za jízdy? Když auto při jízdě cuká / škubá, může to znamenat mnoho věcí. Co když se projevuje u dieselu při 2000 otáčkách a co když cuká po startu či při sešlápnutí plynu? Pokusím se dát na jedno místo všechny dostupné informace, když auto cuká a netáhne. Své osobní zkušenosti a dotazy pište prosím níže do komentářů. Vytvoříme tak jedno místo se všemi informacemi pro ostatní řidiče. Děkuji!
Špatné filtry • Škrtící klapka • Elektronika vozu • Další příčiny
Škubání či cukání motoru se v drtivé většině případů objevuje při sešlápnutí plného plynu (resp. při vysokých otáčkách) při volnoběhu cuká motor málokdy. Určitě v čem je zakopaný pes nebývá jednoduché a neexistuje jeden jediný recept – ani s napojením diagnosticky na řídící jednotku nepomůže. Obvykle se tak postupuje po krocích, nejprve se opraví jedna věc a sleduje se zda cukání přestalo. Příčiny cukání motoru auta za jízdy:
Špatný vzduchový a palivový filtr
Pokud budou filtry ucpané či jinak zanesené mohou způsobovat nižší výkon motoru, který se bude projevovat pocitově jako cukání. Jako první co byste v případě problému s cukáním měl udělat je natankovat plnou nádrž kvalitního benzínu / nafty.
Problém se škrtící klapkou motoru
Na tuto variantu by ukazovaly spíše problém na volnoběh motoru nikoliv cukání ve vysokých otáčkách. I tak je ovšem ideální vyčistit či vyměnit škrtící klapku (pro jistotu).
Problém s elektronikou vozu
Problém se zapalováním se může projevovat právě škubáním a cukáním motoru při vyšších otáčkách. Kontrola zapalovacích svíček by měla směřovat na elektrody u svíček. Pokud jsou poškozené = vyměnit! Pakliže není problém na svíčkách je třeba zkontrolovat kompletní zapalování. Třeba využít pro kontrolu servis, kde napojí tento systém na motortester, který by měl identifikovat v čem je závada.
Škubání při nízkých otáčkách
Nejčastějším řešením cukání motoru auta při malých, nižších otáčkách je obvykle výměna turba.
Další příčiny cukání motoru
- znečištěná či poškozená váha vzduchu (dává pokyn k tomu, kolik je třeba použít paliva – pokud nefunguje správně může to způsobit právě cukání při sešlápnutém plynu)
- vadná lambda sonda (výměna lambda sondy u Octavie)
- problém s uchycením motoru (Silentbloky)
- katalyzátor nefunguje správně (ovlivňuje množství výfukových plynů, které jím procházejí – může mít za následek právě problémy jako je trhání či pomalá reakce při přidání plynu)
- nadměrná kondenzace vlhkosti by se projevovala cukáním při studeném motoru a jen v některé dny v závislosti na počasí
Diskuze o cukání v motoru na fóru