Grimagdfd
  • Úvod
  • Historie
  • Členství
    • Členové OctaviaClubu
    • Clubová samolepka
  • Videa
  • Návody
    • Dílenská příručka
    • Schéma pojistek
  • Fórum
    • Octavia I
    • Octavia II
    • Octavia III
    • Octavia IV.
    • Technická témata
    • Dopravní info
      • Planespotting
        • Přímý přenos Letiště Praha
        • Flightradar24.com
OC.cz » Cukání motoru za jízdy

Cukání motoru za jízdy

Jak postupovat při cukání motoru za jízdy? Co když se projevuje u dieselu při 2000 otáčkách a co když cuká po startu či při sešlápnutí plynu? Pokusím se dát na jedno místo všechny dostupné informace, když auto cuká a netáhne. Své osobní zkušenosti a dotazy pište prosím níže do komentářů. Vytvoříme tak jedno místo se všemi informacemi pro ostatní řidiče. Děkuji!

Špatné filtry • Škrtící klapka • Elektronika vozu • Další příčiny

Škubání či cukání motoru se v drtivé většině případů objevuje při sešlápnutí plného plynu (resp. při vysokých otáčkách) při volnoběhu cuká motor málokdy. Určitě v čem je zakopaný pes nebývá jednoduché a neexistuje jeden jediný recept – ani s napojením diagnosticky na řídící jednotku nepomůže. Obvykle se tak postupuje po krocích, nejprve se opraví jedna věc a sleduje se zda cukání přestalo. Příčiny cukání motoru auta za jízdy:

Špatný vzduchový a palivový filtr

Pokud budou filtry ucpané či jinak zanesené mohou způsobovat nižší výkon motoru, který se bude projevovat pocitově jako cukání. Jako první co byste v případě problému s cukáním měl udělat je natankovat plnou nádrž kvalitního benzínu / nafty.

Problém se škrtící klapkou motoru

Na tuto variantu by ukazovaly spíše problém na volnoběh motoru nikoliv cukání ve vysokých otáčkách. I tak je ovšem ideální vyčistit či vyměnit škrtící klapku (pro jistotu).

Problém s elektronikou vozu

Problém se zapalováním se může projevovat právě škubáním a cukáním motoru při vyšších otáčkách. Kontrola zapalovacích svíček by měla směřovat na elektrody u svíček. Pokud jsou poškozené = vyměnit! Pakliže není problém na svíčkách je třeba zkontrolovat kompletní zapalování. Třeba využít pro kontrolu servis, kde napojí tento systém na motortester, který by měl identifikovat v čem je závada.

Další příčiny cukání motoru

  • znečištěná či poškozená váha vzduchu (dává pokyn k tomu, kolik je třeba použít paliva – pokud nefunguje správně může to způsobit právě cukání při sešlápnutém plynu)
  • vadná lambda sonda (výměna lambda sondy u Octavie)
  • problém s uchycením motoru (Silentbloky)
  • katalyzátor nefunguje správně (ovlivňuje množství výfukových plynů, které jím procházejí – může mít za následek právě problémy jako je trhání či pomalá reakce při přidání plynu)
  • nadměrná kondenzace vlhkosti by se projevovala cukáním při studeném motoru a jen v některé dny v závislosti na počasí

 

Diskuze o cukání v motoru na fóru

Cukání motoru za jízdy

Led 17, 2022Tony

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Kdo jsme?

Komunita všech majitelů vozů Škoda Octavia.

Již od roku 2003 přinášíme informace pro majitele a fanoušky Octavií na adrese OctaviaClub.cz

Zajímavé články
  • Konfigurátor Škoda
  • Škoda Octavia I
  • Škoda Octavia II
  • Škoda Octavia III
  • Škoda Octavia IV
Nejnovější příspěvky
  • Mapa čerpacích stanic, kterým se vyhnout! – Nekvalitní palivo
  • Nadupaná Octavia 3 s výkonem 350 koní!
  • Jak se vyrábí nejnovější KODIAQ?
  • Nejkrásnější kola na Octavii
  • Jak postupovat při dopravní nehodě?
Nejlepší návody
  • Aktualizace map
  • Čištění klimatizace
  • Vynulování údržby
  • Čištění EGR ventilu
  • Výměna stahovačky
  • Demontáž interiéru
  • Oprava padajících ručiček
  • Únik chladiva
  • Oprava antény
  • Kupní smlouva na auto
  • Kupní smlouva na motocykl
  • Rozměr pneumatik
2003 – 2022 © OctaviaClub.cz • Komunita milovníků vozů Škoda Octavia / Návody, fórum, recenze