Octavií už Škoda za 20 let prodala více než 5,18 milionu. Jaké barvy a výbavy letos vládnou?
Celkový počet prodaných vozů Škoda Octavia dosáhl od uvedení první generace na trh v roce 1996 už více než 5,18 milionů kusů.
Zajímavá čísla ze Škodovky pokračují například rozdělením barev letošních prodaných „trojek“:
– na prvním místě s podílem 25% je barva Bílá Candy
– druhé místo obsadila stříbrná barva se 14%
– třetí je černá s 11%
Tento trend je pozorovatelný v celé Evropě, kde tyto tři barvy doslova dominují a samotná bílá zaujímá 30% letošních prodejů (její prodeje stoupají od roku 2007, kdy se stala módní barvou).
Vloni pak celých 80% prodaných aut v Evropě mělo barvu bílou, stříbrnou, šedou nebo černou.
V ČR jsou pak podíly na letošních prodejích následující:
– Bílá 30%
– Šedá 21%
– Modrá 14%
– Červená 12%
– Černá 11%
Zajímavé tedy je, že u nás se červená s modrou drží daleko lépe než v Evropě, kde si tyto dvě barvy dohromady zaberou asi 13% prodejů, tedy polovinu.
Nejprodávanější letošní výbavou Octavií je výbava STYLE, která zabírá více než třetinu všech prodaných vozů.
Zajímavé jsou prodeje verze RS, která si drží 13%. I u nás při výběru služebního vozu padla volba na RS místo Elegance. Paradoxně srovnatelně vybavené vozy stály ve výbavě RS o něco méně a u naftového motoru 2.0 TDI CR jsme dostali více výkonu a víceprvkovou zadní nápravu.
Verze Scout si drží šestiprocentní podíl v prodejích a uvidíme, co s tímto číslem udělá uvedení modelu KODIAQ v příštím roce.
Zdroj : ČTK, Škoda
Napsat komentář