OctaviaClub.cz
  • Úvod
  • Historie
  • Členství
  • Návody
    • Dílenská příručka
    • Schéma pojistek
  • Fórum
    • Octavia I
    • Octavia II
    • Octavia III
    • Octavia IV.
    • Technická témata
    • Dopravní info
      • Planespotting
      • Přímý přenos Letiště Praha
      • Flightradar24.com
OC.cz » Recenze & testy aut » Octavia 4 – První podrobný test & Recenze vozu na silnici

Octavia 4 – První podrobný test & Recenze vozu na silnici

První, extrémně detailní recenze nové Škody Octavia IV. generace ve skutečném provozu. 50 minut našlapaných informacemi o jízdních vlastnostech, interiéru, motorizaci a celkovém dojmu z jízdy v nové „Ovci„. 🙂 Příjemnou podívanou…

Jak vlastní jezdí Škoda Octavia IV. generace?

  • 02:20 Úvod
  • 03:36 Pohonné jednotky nové Octavie
  • 05:19 Podvozky v nabídce
  • 06:28 Motor 1.5 TSI 110kW
  • 07:46 Jízda v noci a Matrix světla
  • 12:57 Ambientní osvětlení interiéru
  • 15:07 Design exteriéru
  • 17:54 Zavazadlový prostor a jeho variabilita
  • 18:44 Interiér nové Octavie a jeho ergonomie
  • 22:23 Infotainment a nový volant Škody Octavie
  • 27:00 Test zpracování interiéru
  • 28:26 Prostor na zadních sedadlech
  • 30:21 Jízda po okreskách
  • 34:11 Jízda po dálnici + test hlučnosti
  • 40:56 Jízda ve městě a parkování
  • 46:17 Ceny nové Octavie vs starší generace
  • 48:11 Závěr testu
Led 14, 2023Tony

OC.cz » Recenze & testy aut » Octavia 4 – První podrobný test & Recenze vozu na silnici

14/01/2023 13 komentářů
Mohlo by se Vám také líbit
 
Potvrzeno : Nová Škoda se bude jmenovat RAPID
 
Výhody a nevýhody různých druhů mytí vozidel
Komentáře: 13
  1. Tomas
    02/02/2020 v 17:36

    Nezáleží na tom jak to auto vypadá, ale co má pod kapotou, pokud je to 1 litrová sekačka, která má víc turb jak válců je všechno promo na nic. Všichni jsou nadšený z toho, že máme novou verzi Octavie. Jsou toho plný media a všichni strašně unesený, ale nikdo už nevidí to, že tenhle motor je jen divadlo a celý tenhle systém snižování obsahu a dohánění výkonu, patřičným počtem turb je cesta naprosto nikam. Výkon super, ale to ostatní už je někde jinde, auto našlapané elektronikou a asistenty, který nadělají v provozu více škody než užitku, ale nějaký úředník někde to vymyslel a jiná cesta není. Co vše se bude muset udělat ještě v zájmu ekotororistů a jejich výmyslů. Za pár let tu budeme mít normu EURO 20, která bude měřit i množství CO2 v kabině a jiné nesmysly za neuvěřitelnou cenu 700.000 Kč je toto vozidlo opravdu velice slušné, litrový motor, tříválec víc turb jak válců, hydraulické napínání řetězu a další nesmysly, no nekupte to za ty peníze. Jezdím taky Octavií a jsem hrdý na to, že mám takový obsah jaký mám a že si na tom autě můžu spoustu věcí opravit svépomocí a nemusím živit další molochy v podobě značkových servisů, což se o nové Octavii říci nedá. Za každou maličkost se musí do značkového servisu, protože ty malé nemají patřičné vybavení, pokud to půjde tímto směrem dál, bohužel jiné automobilky svojí politikou Škoda Auto předstihnou a prodeje půjdou silně dolů. O další kapitole a to je divize elektro nemá cenu se rozepisovat teď momentálně je to mimo téma. Tolik k nové Octavii 4.

    OdpověďZrušit
  2. FB ohlas
    02/02/2020 v 18:04

    Pustil jsem si pouze ten motor a musel jsem se smát 😀 Spotřeba 5,2 až 5,6 L. No tak si přidejte 2 až 3 litry a budete na skutečné spotřebě při normální jízdě 😀 Pak mě dostaly ty prvky, které snižují spotřebu paliva : filtr pevných částic, vypínání válců až na dvouválec a samozřejmě start-stop aby vám to na každé křižovatce a odbočce zdechlo. Tohle jestli snižuje spotřebu, tak to mě podržte. A nějak zapomněli mluvit o neustálých svolávačkách těchto „spolehlivých motorů“.

    OdpověďZrušit
    • Tomas
      02/02/2020 v 20:36

      nejen sledovackach motoru , ale neprosto vseho , ma to v sobe sSim kartu a navigaci , tudiz to posila naprosto vse polohu a dalsi veci , nikdo nerekne kolik tech dat odchazi a kam , tudiz dalsi smirovaci system v novych vozech , od pristiho roku to budou dalnicni , smirovaci znamky a tim uz je v podstate v zajmu demokracie a ochrany obcanu udelano jen minimum toho co nas ceka , pod zaminkou nouzoveho volani pri nehode se budou doesilat dat kde kdo byl kam jel jak dlouho tam byl kolikrat tam byl atd . A aby toho nebylo malo klidne se pak ty data prodaj za velice slusny penoze treti strene aby mohla nebohe nicnetusici ridice svejma telefonatama jakychsi vnucovacich spolecnosti neustale otravovat a nahanet aby si neco koupily za neuveritelne vyhodne ceny . Dasli vec pokud to nekdo vypne neporjde STK tak je to nastvene , takze veklkej bratr vi opravdu vsechno .O asistenetech uz jsem psal v minulem prispevku , nejaky nnikym nevoleny urednik neco vymyslel a vsichni to musi dodrzovat pokud to neudelaji hrazi obrovske likvidacni pokuty . A spotreba jak psal prispevatel pred mnou , to jsou udaje za alboratore pro to maby to auto vubec proslo nesmyslnym predpisem narizenym opet instituci kterou nokdo nevolil, auto ktere v 21 stoleti ma obsach 1 litr a jezdi za 7 litru na 100km je opravdu vyhra v loterii , kde jsou ty casy kdy Octavie v dieselu jezdily z 5-5,5 litru nafty ze , proti temto vozum je to nove 4 generace o dve generace dal , kazdy normalni clovek si rekne je to neve lepsi uspornejsi , opak je pravdiou , diky nesmylnym narizenim nikym volene organiozace je to stale horsi a horsi , a bude hur , za toto vozidlo se bude pripalcet aby se kupovaly ektrosroty ktere jsou az dvojnasobne drazsi na provoz nez tyto vozy .

      OdpověďZrušit
      • Milan
        20/03/2020 v 11:49

        Nová 2,0 85 kW jezdí reálně za 5l. S lehkou nohou příjedu z práce za 3,8l.
        Sám jsem byl překvapen, jak úsporné to je 🙂

        OdpověďZrušit
        • Jana
          02/11/2020 v 18:10

          Jaké máte zkušenosti s tvrdostí podvozku? Při jízdě přes retardér při rychlosti cca 20km/h je to rána jako blázen a auto jde úplně natvrdo:-(

          OdpověďZrušit
    • Radek
      03/02/2020 v 06:39

      Spotřeba v závěru testu byla 6.1, nevím, co bych musel dělat, aby byla třeba 8. Vynikající parametr na benzinový motor. Když si uvědomím, za kolik jezdím s mou V8… 😂

      OdpověďZrušit
  3. Martin
    02/02/2020 v 19:46

    Čím více se toho o nové Octavii dozvím, tím méně se mi líbí – přijde mi, že je plná různých hloupostí, které řidiče jen prudí. Ano, jsou tam i ty „simple clever“ věci, ale to u mě přebíjí ta „kurvítka“…

    OdpověďZrušit
  4. Tomáš
    03/02/2020 v 19:47

    Ahoj. Mě to hlásí že nemám právo si video přehrát! Že prý nemám oprávnění. A to jsem standardně přihlášen. Poradíte někdo? Díky

    OdpověďZrušit
    • Tony
      03/02/2020 v 20:04

      Bylo staženo z důvodu špatného načasování (sama Škodovka má svůj vlastní plán zveřejňování novinek a toto bylo moc brzy) viz video výše… Až bude správná doba, bude opět zveřejněno…

      OdpověďZrušit
  5. Jan Měch
    10/02/2020 v 11:11

    Zdravím. Test je dobrý, komentář také, ale chybí mi záběry auta v zatáčce, na rovince při jízdě. Pohled z kabiny není moc zajímavý. Honza Koubek má hezké záběry ve svých testech. Honza

    OdpověďZrušit
  6. alenkanott
    05/06/2020 v 11:55

    Dobrý den. Super shrnutí, ale ještě bych se chtěl zeptat ohledně hluku. Jestli by bylo potřeba odhlučnění a případně jaké? Díky

    OdpověďZrušit
  7. Iveta
    22/08/2020 v 13:55

    Před měsícem jsem vyfasovala služebního Edu (nafta, dvoulitr, automat). S trojkovou Octávkou má stejné jen stahování okýnka. Eda jezdí za 4 litry a po jízdních vlastnostech jsem s ním naprosto spokojená. Naprosté peklo je intuitivní a dotykové ovládání. Každý den mě Eda něčím překvapí. Jeden den mi píše, že mi nefungují airbagy. Druhý den mi nehraje rádio. Třetí den mi nefungují parkovací kamery. Kufr se mi podařilo otevřít virtuálním pedálem za měsíc 2x. No za 900.000 Kč co bych vlastně chtěla? Kdybych Edu platila ze svého, tak přísahám, že budu chtít po Škodovce zpět peníze! S láskou vzpomínám na Borůvku (Octávka 3) s kterou jsem za šest let nezažila to, co s Edou za měsíc 🥺

    OdpověďZrušit
  8. Honza
    02/03/2023 v 21:55

    Mám také služebku 2.0 Tdi 110kw DSG ve Stylu, před tím trojku se stejným motorem.
    Jízdní vlastnosti, hlučnost, pohodlí a sedačky je jednoznačně lepší u čtyřky.
    Co je tragédie, je infotaiment a některé asistenty (např. dementní hlídáni v jízdním pruhu, které vás spíš z pruhu vyhodí, okamžitě vypínám) kdyby infotaiment fungoval jako Iphone nebo třeba jen jako lepší android telefon, tak by to bylo v pohodě, ale funkčnost je jak z deset let starého telefonu. Asistentka Laura je dost dementní, když zrovna funguje. Ovládací prvky jsou, dle mého, méně ergonomické, lovení na tabletu je opruz, vizuálně je to ale hezké. Co také moc nechválím, jsou základní přední ledky, proti trojce, ve trojce byly ledky daleko lepší, daleko lépe svítily. Řekl bych, že byly hodně podobné novým Matrix led současné čtyřky, tak doporučuji připlatit 25tis.
    Kdybych hodnotil pouze jízdní vlastnosti, tak 2.0tdi 110kw je pecka, jede to výborně, za mě nejlepší motor.

    OdpověďZrušit

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Komunita všech majitelů vozů Škoda Octavia. Již od roku 2003 přinášíme informace pro majitele a fanoušky Octavií na adrese OctaviaClub.cz

  • Škoda Octavia I
  • Škoda Octavia II
  • Škoda Octavia III
  • Škoda Octavia IV
  1. Radek: Elektronická servisní knížka Škoda – erWin
  2. Zdeněk Šik: Lékařské prohlídky řidičů seniorů
  3. Mroslav Kučera: Placené & Neplacené úseky silnic a dálnic: Mapa ČR
  • Aktualizace map
  • Čištění klimatizace
  • Vynulování údržby
  • Čištění EGR ventilu
  • Kontrolky v autě
  • Kupní smlouva na auto
  • Kupní smlouva na motocykl
  • Rozměr pneumatik
2003 – 2024 © OctaviaClub.cz • Komunita milovníků vozů Škoda Octavia / Návody, fórum, recenze