Grimagdfd
  • Úvod
  • Historie
  • Členství
    • Členové OctaviaClubu
    • Clubová samolepka
  • Videa
  • Návody
    • Dílenská příručka
    • Schéma pojistek
  • Fórum
    • Octavia I
    • Octavia II
    • Octavia III
    • Octavia IV.
    • Technická témata
    • Dopravní info
      • Planespotting
        • Přímý přenos Letiště Praha
        • Flightradar24.com
OC.cz » Recenze & testy aut » Škoda Scala: Recenze & Test vozu

Škoda Scala: Recenze & Test vozu

Recenze Škoda Scala nováNa víkend k nám do redakce zavítala Scala, která má pro značku symbolizovat další krok kupředu. V nabídce má nahradit Rapid Spaceback, ale nemá být jeho přímým nástupcem. Rozhodli jsme se, že ji vyzkoušíme, jelikož je v našem hledáčku pro výběr druhého auta do rodiny. Její rozměry jsou velmi podobné 1. generaci Octavie a po prvním usednutí do výbavy Style nám bylo jasné, že věci, které byly na Rapidu kritizovány, jsou na mnohem lepší úrovni.

To se týkalo především materiálů a pohodlnosti sedadel. Naše Scala měla sportovní sedadla Dynamic a delší cesta v nich byla bezproblémová i pro řidiče o výšce 190 cm. V Rapidu byla naše zkušenost se sedadly špatná a po 200 km se začala ozývat záda. Jezdit s ním pak na služební cesty každý den nebylo nic moc. Vnitřní prostor vpředu nám nepřišel o tolik menší i v porovnání s Octavií 3. Pojďme tedy ale postupně.

Parametry testované Scaly

  • 1.5 TSI DSG 110 kW
  • barva: modrá Race metalíza
  • interiér: Dynamic s černým stropem
  • mimořádná výbava: Paket Extra (zadní parkovací kamera, senzory, Side Assist, KESSY)
  • kola: z lehké slitiny 6,5J x 17″ Propus
  • volant: kožený sportovní multifunkční včetně DSG pádel
  • podvozek: sportovní s volitelnou tuhostí tlumičů a volba jízdního režimu

 

Exteriér

Hodnocení vzhledu nebude nikdy objektivní, ale v porovnání s Rapidem je Scala o něco šmrncovnější. Nový design přední masky a světlometů, který bude propojovat i další modely značky je fajn. V zadní části už nenajedeme lampy ve tvaru písmene C, nyní škodovky najíždí na motiv podobný bumerangu. Možná je to trochu škoda, protože lampy se blíží vzhledově třeba Fiatu Tipo. Začínáme tak podezírat Karoq, že jeho „nedodělaná“ zadní světla byla postupnou změnu z „C“ na „bumerang“. 🙂

Scala byla vybavená, dle našeho názoru, jedněmi z nejdivnějších kol, které Škoda na tento model nabízí: Propus AERO. Pokud bychom si mohli vybrat, tak jdeme rovnou do 18-palcových typů Sirius nebo Vega AERO. Propusy vypadají tak nějak zvláštně a na autě se nám prostě nelíbily.

Interiér

Uvnitř interiéru Dynamic v černé barvě se sportovními sedadly jsme se cítili pohodlně. Vše je při ruce, ale ovládání je jiné, než jsme z předchozích škodovek zvyklí. A například u ovládání směrování vzduchu z klimatizace je to vysloveně otrava, hledat a nastavovat přes hlavní displej infotainmentu. Ten nás ostatně potrápil nejvíce a první Scaly s ním měly problém. Často se stalo, že po couvání se displej nepřepnul zpět do standardního zobrazení (například rádia), ale zůstal zablokovaný na zobrazení parkovacích senzorů. Nepomohlo nic jiného než vypnutí motoru a otevření dveří řidiče, aby se vše restartovalo. Odezva displeje v porovnání s Karoqem nebo Kodiaqem také byla horší a to jsme měli Scalu půjčenou za teplého počasí.

Pro připojení zařízení už má Scala porty USB-C, což znamená nákup nového kabelu a jeho ne zcela spolehlivé fungování. Naše zkušenosti jsou zatím spíše negativní: kabel na nerovnostech dokáže maličko uskočit a najednou nenabíjíte a nefungujete. U klasického USB bylo spojení kabelu a zdířky mnohem spolehlivější. Designu interiéru bychom z hlediska estetiky a subjektivního pocitu vytkli 2 věci:

  • moderní displej infotainmentu, který vypadá jako tablet násilím zaražený do palubní desky, a pak
  • vystouplé výdechy na krajích, které při otevření dveří trčí směrem ven.

V první chvíli jsme si mysleli, že nám něco někde upadlo… Všimli jsme si toho i u Opelu GrandlandX, který jsme měli na víkendový test – asi tedy nový směr pro designéry vnitřku. A ještě vlastně jedna drobnost: otočný ovladač světel je i Scaly (a Kamiqu) lehce překrytý tvarem palubní desky, takže vyšší postavy, nebo menší řidiči posazení blízko k volantu, nemají absolutní šanci vidět, zda svítí ikona rozsvícených světlometů na ovladači…

Zavazadlový prostor jen o fous dokázal pojmout předmět našeho klasického testování – brankářskou hokejovou tašku. Bylo nutno vyndat boční zarážku za obloukem kola a tašku do kufru zatlačit. Chválíme další Simply Clever řešení v podobě háčků na zadní stranu zadních sedadel, které pasují do úchytů TopTether dětských sedaček. V autě této velikosti na ně v pohodě dosáhnete a máte tak možnost pověsit další nákupní tašky.

Jízda v nové Scale

Scala má stejně jako Octavie s nižšími motorizacemi jednoduchou zadní nápravu a tak jsme byli zvědaví, jak se chová u lehčího a kratšího auta. Scala ale nás celkem překvapila naladěním podvozku, který se nebrání sportovnějšímu řízení. Musíte však samozřejmě počítat, že zadek bude trochu uskakovat do strany. Jinak je ale jízda hodně příjemná a to především na dálnici. Točí 2500 otáček při 140 km/h na rovince. Scala byla vybavená 7-stupňovým automatem DSG a motorem o výkonu 110 kW – tedy stejná sestava, jako v posledním testovaném Karoqu. I Scala je vybavená vypínáním válců a v momentě, kdy k tomu dojde, vás upozorní hláškou na displeji palubních přístrojů. Vesměs se jedná o situace, kdy jedete z kopce a téměř plachtíte, nebo jedete například na městském okruhu po rovince.

Motor jde ochotně do vyšších otáček, ale ve Scalu mu na rozdíl od Karoqu možná sedne více manuální převodovka. DSG Scalu maličko dusilo. Při 80 km/h vám převodovka rovnou nasadí 7. stupeň a při potřebě zrychlení se nic moc nestane. Z velmi nízkých otáček se musíte dostat sešlápnutím plynu opravdu důrazně, což ale najednou znamená zařazený 3 nebo 4. stupeň a vy si myslíte, že motor vyskočí z auta. Trochu s tím bojujeme i u Kodiaqa, jak si můžete přečíst v předchozí recenzi, tedy určitě je ideální, když si automat trochu hlídáte a korigujete si rychlostní stupně pádly pod volantem.

Celková spotřeba za náš zkrácený test byla 6,4 l/100 km.

Za víkend jsme se Scalou zvládli nějakých 500 km a rozhodně bychom ji v našem možném výběru pro druhé auto do rodiny brali. Jen cenová politika, respektive aktuální ceny referenčních aut v nabídkách, by nás hodně nutila přemýšlet, jaký model škodovky vybrat. Pokud bychom zůstali u Octavie 3 Combi, pohybujeme se kolem 450 000 včetně DPH, což je podobná cena jako mají zánovní Scaly (zapůjčený exemplář se dá najít za cca 480 000 včetně DPH), které jsou ale menší a to především zavazadlovým prostorem. Karoq je pak o dalších 80 000 Kč výše. Pokud tedy je rozpočet kolem půl milionu korun, pak by asi stejně vyhrála Octavie nebo Karoq, které dle našeho názoru nabízí vyšší užitnou hodnotu/výbavu/prvky za velmi podobné peníze. Aktuálně jsme si na testování dovezli Kamiq 1.5 TSI DSG (který to cenou také nevyhraje bohužel), abychom všechna 3 auta vyzkoušeli se stejným motorem a převodovkou, a udělali si tak obrázek, které z nich by mohlo být novým autem do domácnosti ke Kodiaqu.

Za zapůjčení auta na test děkujeme Auto Branka Mělník

Autorem článku je vittorio

Fotogalerie testované Scaly

Škoda Scala test recenze detail přední palubovka
Škoda Scala test recenze detail řadící páka
Škoda Scala test recenze modrá barva test vozu
Škoda Scala test recenze palubní navigace
Škoda Scala test recenze pohled na interiér palubovka
Škoda Scala test recenze detail přední palubovka
Škoda Scala test recenze sedačky přední řidič
Škoda Scala test recenze spotřeba průměrná rychlost
Škoda Scala test recenze srovnání s Kodiaqem
Škoda Scala test recenze zadní část vozu
Škoda Scala test recenze zavazadlový prostor
Škoda Scala test recenze testovaný vůz parametry
Led 14, 2023Tony

OC.cz » Recenze & testy aut » Škoda Scala: Recenze & Test vozu

14/01/2023 6 komentářů
Komentáře: 6
  1. Honza
    29/01/2020 v 05:26

    Díky za moc pěkný test. Moc nechápu nářky na USB-C kabely, čtu tyto nářky všude, kde se dá. Začíná to být standard, (můj Samsung S10+ jej potřebuje, moje GoPro 8 jakbysmet). Při cenách automobilů si myslím, že investice pár stovek kaček do značkového kabelu není zase tak mimo mísu. Vyzkoušel jsem neznačkové … a zahodil. Značkové drží fest 🙂 a docela to dá práci vytáhnout je z konektoru ven … Jaké ? třeba Alza power 179 -500 Kč podle délky (5 Gbps), nebo Apple Lightning to USB-C pro náročnější, do 1000 Kč. Zato s tím propojíte snad všechno s rychlostí 40 Gbit/s. Mám to vyzkoušeno

    OdpověďZrušit
  2. Ed
    29/01/2020 v 06:56

    Tak já víceméně s recenzi souhlasím. Nemám sice DSG, barvu a ty šílené kola, ale všechno ostatní mám tak nějak stejně. Já jsem s ní spokojený

    OdpověďZrušit
  3. Petra Kopecká
    29/01/2020 v 09:21

    Před čtyřmi měsíci jsme v autorizované prodejně koupili nové auto Škoda Scala. Nebylo levné a bohužel hrubou chybou předávacího technika zůstaly převozní podložky v tlumičích, jako když převážíte pračku z obchodu se zaaretovaným bubnem. Po celou dobu bylo auto nebezpečné a nemělo co na silnici dělat. Před dvěmi týdny konečně podložky vyjmuli a nám zůstalo poničené „nové“ neprodejné auto, přitom s nájezdem pouhých 7000 km. Začala doba reklamace a nepříjemného zjištění, že to nikdo nechce řešit – ani autorizovaný servis, ani automobilka Škoda MB. Tolik na úvod a pokud byste měli zájem o více informací, rádi posuneme dále… Je neuvěřitelné, že může nastat v systému tak velké automobilky Škoda chyba a pustí nové auto nezpůsobilé provozu na silnice. Jsme rádi, že se nám nic na cestách nestalo.

    OdpověďZrušit
    • Mic
      29/01/2020 v 18:15

      Mohu se zeptat k jakému došlo poškození, že je dokonce neprodejné? Děkuji

      OdpověďZrušit
      • Petra Kopecká
        30/01/2020 v 09:57

        až se podepíšete 🙂

        OdpověďZrušit
        • Pavel Odvárka
          09/02/2021 v 19:30

          Mě by to také zajímalo 🙂 Pavel Odvárka

          OdpověďZrušit

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář




Kdo jsme?

Komunita všech majitelů vozů Škoda Octavia.

Již od roku 2003 přinášíme informace pro majitele a fanoušky Octavií na adrese OctaviaClub.cz

Zajímavé články
  • Konfigurátor Škoda
  • Škoda Octavia I
  • Škoda Octavia II
  • Škoda Octavia III
  • Škoda Octavia IV
Nejnovější příspěvky
  • Pokuta za parkování 2023: Kdy přijde & Jak neplatit?
  • Výměna brzdové kapaliny
  • Jak nabíjet autobaterii?
  • Nejdražší auto na světě – Která auta stojí nejvíce?
  • Jak odpojit autobaterii? – Výměna autobaterie: Postup
Nejlepší návody
  • Aktualizace map
  • Čištění klimatizace
  • Vynulování údržby
  • Čištění EGR ventilu
  • Kontrolky v autě
  • Demontáž interiéru
  • Oprava padajících ručiček
  • Únik chladiva
  • Oprava antény
  • Kupní smlouva na auto
  • Kupní smlouva na motocykl
  • Rozměr pneumatik
2003 – 2023 © OctaviaClub.cz • Komunita milovníků vozů Škoda Octavia / Návody, fórum, recenze